Triumph Trident Prototype – petunjuk model produksi yang akan dilancar tahun depan, enjin tiga silinder

Triumph Trident Prototype – petunjuk model produksi yang akan dilancar tahun depan, enjin tiga silinder

Triumph Motorcycles telah mempamerkan sebuah model prototaip di London Design Museum, dikenali sebagai Trident. Ia adalah sebuah model yang mengambil masa selama empat tahun untuk pembangunan dan akan diperkenalkan untuk pasaran awal tahun depan.

Tiga kelebihan utama yang mahu diketengahkan melalui model ini adalah penggunaan enjin tiga silinder yang berkuasa, teknologi tertinggi dalam kelasnya serta pengendalian lincah dan mudah. Triumph juga menyatakan model ini akan memasuki pasaran dengan harga yang kompetitif.

Rekaan Trident dibangunkan oleh pasukan rekaan Triumph di Hinckley, dengan input tambahan daripada Rodolfo Frascoli, iaitu seorang pereka yang juga terlibat dalam pembangunan Tiger 900 baru. Hasil yang dapat dilihat pada Trident ini mahu menunjukkan bagaimana rekaan kontemporari baru Triumph.

Model ini menyediakan posisi tunggangan menegak, dan menurut Triumph, ergonomik ini dihasilkan untuk memberi segala kepakaran berkenaan pengendalian yang dimiliki oleh Triumph, dan gabungan sempurna antara kelincahan dan tunggangan dinamik. Ia juga diberitahu menggunakan casis serba baru.

Dipanggil sebagai sebuah roadster pertengahan, Trident dijangka menggunakan enjin bawah 800 cc dan mempunyai bentuk tangki berlekuk seperti Speed Triple. Walaupun begitu, bahagian hadapannya menggunakan lampu LED dan meter digital bulat yang lebih ringkas.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required