VIDEO: Honda City RS i-MMD — gaya pun penting

Sebelum ini Honda Malaysia tampil dengan sebuah video iklan menampilkan model City 2020 yang “bersenda” dengan pesaing-pesaing yang lain. Dalam video “nakal” berkenaan, mesej yang ingin disampaikan ialah City baru ini yang mempunyai lebih tork. Tetapi, ia tidak berakhir di situ sahaja.

Hari ini sebuah lagi iklan dikeluarkan oleh Honda, dan masih menampilkan model City RS i-MMD 2020, dengan tumpuan diberikan kepada penggayaan pula. Video berkenaan memberi perhatian kepada aspek penampilan sedan segmen B berkenaan; dari kemasan hitam berkilat pada gril depan dan cermin sisi, rekaan lampu belakang, rim aloi dan sebagainya.

Sistem i-MMD ini – seperti yang pernah ditawarkan pada model Jazz – menampilkan enjin 1.5 liter i-VTEC kitaran Atkinson berkuasa 98 PS/127Nm yang digandingkan dua motor elektrik. Dengan gandingan tersebut, ia dibekalkan dengan kuasa 109 PS dan tork maksimum sama seperti yang diumumkan pada City e:HEV ini iaitu 253 Nm.

Selebihnya, dijangka City 2020 ini akan turut ditawarkan dalam varian S, E dan V, yang akan dikuasakan oleh enjin baru 1.5 liter DOHC i-VTEC. Untuk pasaran India, enjin tersebut menghasilkan 121 PS dan 145 Nm, digandingkan bersama transmisi CVT. Honda Sensing juga dijangka akan ditawarkan pada model tertinggi nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required