Proton X70 2020 kini telah berada di pasaran Brunei

Proton X70 2020 kini telah berada di pasaran Brunei

Baru-baru ini, Proton telah pun melancarkan SUV X70 2020 di Brunei, sekaligus negara berkenaan menjadi pasaran eksport pertama untuk model 2020 yang dipasang di Tanjung Malim, Perak. Untuk makluman, Brunei mula menerima kehadiran X70 versi terdahulu di pasarannya sejak tahun 2019, dengan tiga varian – Standard, Executive dan Premium X. Ia turut didatangkan dengan waranti selama lima-tahun tanpa had perbatuan.

Menurut Proton, biarpun Brunei juga tidak terlepas dari jangkitan wabak COVID-19 tetapi jumlah penjualan industri automotif pada akhir bulan Julai telah berjaya mencatatkan jualan sebanyak 7,609 unit, menunjukkan tren jualan yang setanding dengan jumlah jualan tahun lepas. Menjadikan SUV ini berjaya menduduki tiga tempat teratas bagi segmennya di sana.

“Proton teruja dengan model Proton X70 2020 buatan Malaysia telah dilancarkan di pasaran eksport pertama kerana jualan eksport memainkan peranan yang penting untuk meningkatkan jumlah jualan keseluruhan syarikat.

“Kami yakin bahawa kombinasi elemen inovatif serta ciri keselamatan yang menyeluruh pada X70 baharu ini akan berjaya menarik perhatian pembeli kereta bukan saja di Brunei, malah di mana-mana pasaran di seluruh dunia,” kata Roslan Abdullah, Ketua Pegawai Eksekutif Proton Edar.

Semenjak pelancarannya pada bulan Februari 2020, X70 2020 merupakan pilihan paling popular di kalangan pembeli SUV di Malaysia. Pada akhir bulan Ogos 2020, sebanyak 12,732 unit telah dijual bersamaan dengan 25.9% pegangan pasaran SUV di seluruh Malaysia.

GALERI: Proton X70 Premium X 2WD 2020

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required