Pelumba Moto2 KTM, Jorge Martin positif Covid-19

Pelumba Moto2 KTM, Jorge Martin positif Covid-19

Sejak perlumbaan kembali dijalankan selepas tempoh berkurung di Eropah, penganjur MotoGP sentiasa mengambil langkah berhati-hati terhadap penyebaran wabak Covid-19 di dalam kawasan paddock. Pemakaian pelitup muka dan penjarakan sosial sentiasa diamalkan manakala ujian kesihatan juga kerap dibuat.

Dalam ujian terbaru yang dilakukan sebelum perlumbaan di Misano, Itali hujung minggu ini, dua individu telah dikesan positif iaitu pelumba Red Bull KTM Ajo, Jorge Martin dan seorang mekanik dari pasukan lain. Kedua-dua mereka tidak menunjukkan sebarang simptom dan cuma disahkan positif melalui ujian.

Akibat daripada itu, mereka juga kini diarah melakukan kuarantin di rumah dan tidak terlibat dalam sebarang aktiviti di litar termasuklah perlumbaan hujung minggu ini.

Pelumba Moto2 KTM, Jorge Martin positif Covid-19

Dalam carta kejuaraan Moto2 tahun ini, Martin sekarang berada di tempat kedua (sama mata dengan Enea Bastianini) dengan pungutan 79 mata manakala di tempat pertama adalah Luca Marini yang mendahului sebanyak lapan mata.

Martin juga dianggap sebagai seorang pelumba yang berpotensi dan terdapat khabar angin bahawa tahun depan beliau akan naik ke kategori MotoGP bersama pasukan satelit Ducati, tetapi ia masih lagi belum rasmi. Apa pun, diharap mereka akan cepat sembuh dan kembali beraksi semula.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required