Yamaha MT-25 tiba di Malaysia – dua warna, RM21.5k

Yamaha MT-25 tiba di Malaysia – dua warna, RM21.5k

Teka-teki model Yamaha yang akan tiba di Malaysia akhirnya terjawab hari ini apabila Hong Leong Yamaha Motor (HLYM) memperkenalkan model naked MT-25 untuk pasaran. Ini adalah model baru yang telah dinaik taraf dan sama seperti model yang baru diperkenalkan di Indonesia pada bulan Oktober tahun lepas, dan dijual pada harga RM21,500.

Bermakna, model ini menggunakan semua lampu jenis LED serta panel badan yang diperkemas dan mempunyai bukaan udara di bahagian tepi. Suspensi hadapan menggunakan fork USD berwarna hitam manakala bahagian belakang menggunakan monoshock dengan pelarasan pra beban.

MT-25 dikuasakan oleh enjin dua silinder selari DOHC 249 cc dengan sistem suntikan bahan api, dan dipadankan bersama kotak gear enam kelajuan, untuk menghasilkan kuasa 35.5 hp pada 12,000 rpm dan 23.6 Nm tork pada 10,000 rpm.

Panel instrumen motosikal ini menggunakan unit digital penuh yang memaparkan pelbagai informasi, termasuk kedudukan gear, tahap rpm, laju serta penanda waktu menukar gear. Kedua-dua brek bahagian depan dan belakang menggunakan unit cakera dan dilengkapi dengan sistem ABS.

Kelengkapan lain pada MT-25 adalah termasuk rim 17 inci dengan tayar 110/70 di hadapan dan 140/70 di belakang, tangki bahan api 14 liter, berat 165 kg dan tinggi tempat duduk 780 mm. Dua warna ditawarkan untuk pasaran Malaysia iaitu Yamaha Blue dan Ice Fluo, dan ia akan mula berada di kedai wakil pengedar sah Yamaha pada penghujung bulan September ini.


Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required