Yamaha telah melancarkan versi baru bagi MT-25, yang dinaik taraf dengan beberapa ciri baru. Paling jelas sudah tentu adalah penampilannya, yang dari depan sudah menggunakan unit lampu LED projector berbentuk lebih garang seperti MT-15.

Kemudiannya, panel badan bahagian hadapan serta tangkinya turut diperkemas, dan kini mempunyai bukaan udara di sisi. Lampu-lampu lain seperti penunjuk arah dan lampu belakang juga sekarang sudah menggunakan sistem LED yang lebih runcing.

Sedikit lagi naik taraf prestasi yang diberikan pada model ini adalah suspensi hadapan, di mana ia kini menggunakan unit USD berwarna hitam dan lebih tegap. Suspensi belakang pula masih lagi menggunakan monoshock biasa. Rim adalah unit 17 inci dengan tayar 110/70 di hadapan dan 140/70 di belakang.

Bahagian enjin tidak diusik dan ia masih menggunakan unit dua silinder selari berkapasiti 250 cc DOHC suntikan bahan api, yang digabungkan bersama kotak gear enam kelajuan untuk menghasilkan 35.5 hp pada 12,000 rpm dan 23.6 Nm tork pada 10,000 rpm.

Perincian lain motosikal ini adalah termasuk tangki bahan api 14 liter, brek cakera depan dan belakang, berat 165 kg dan tinggi tempat duduk 780 mm. Model ini ditawarkan di Indonesia dalam tiga warna dengan harga bermula 53.9 juta rupiah (sekitar RM16k).