SPYSHOT: BMW M235i xDrive Gran Coupe F44 di M’sia

SPYSHOT: BMW M235i xDrive Gran Coupe F44 di M’sia

BMW Malaysia bakal melancarkan model BMW 2 Series Gran Coupé F44 tidak lama lagi, dan varian 218i M Sport berwarna Misano Blue pernah dikesan sedang diangkut di atas treler oleh pembaca paultan.org Athiithan Khan. Dan terbaharu, sekali lagi model ini telah dikesan sedang diangkut dengan treler tapi kali ini melibatkan varian M218i xDrive dengan balutan penyamaran, yang dikesan oleh pembaca alldisc. Malah ia merupakan model spesifikasi tertinggi kerana merupakan satu-satunya varian dalam barisan F44 yang menerima dua corong ekzos trapezoidal dan low profile spoiler di atas but.

Sebagai varian tertinggi, M235i xDrive menerima pakej M Sport secara standard, merangkumi gril ‘kidney’ BMW, corong pengambilan udara besar, serlahan luaran Cerium Grey dan roda aloi lima-jejari berkembar 18-inci dibaluti tayar Pirelli P Zero UHP.

Selain itu, ia turut menerima pertambahan ciri lain termasuk kawalan suara Intelligent Personal Assistant dan Digital Key yang membolehkan pemandu membuka pengunci dan menghidupkan enjin menerusi telefon pintar Samsung terpilih.

SPYSHOT: BMW M235i xDrive Gran Coupe F44 di M’sia

Pesaing bagi Mercedes-AMG CLA 35 ini dijanakan oleh enjin B48 2.0 liter empat-silinder yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 306 PS dan tork 450 Nm. Pecutan dari titik sifar ke 100 km/j boleh dicapai dalam masa 4.9 saat dan kelajuan maksimum mampu mencecah 250 km/j. Penggunaan bahan api kombinasi dianggarkan sekitar 6.7 hingga 7.1 liter per 100 km.

Kuasa disalurkan ke semua roda menerusi kotak gear sport auto lapan-kelajuan dan sistem xDrive AWD yang turut dilengkapi dengan mechanical Torsen limited-slip differential.

Ciri tambahan lain termasuk strut tower brace, pengukuh di sekitar subframe hadapan dan tunnel tengah, stereng, brek dan suspensi M Sport serta sistem near-actuator wheel slip limitation (ARB) yang membantu mengurangkan understeer kuasa.

Untuk keselamatan, dijangkakan pakej Driving Assistant akan ditawarkan secara standard, ini termasuklah amaran ketibaan lorong, bantuan kekal lorong, amaran pelanggaran belakang dan amaran lintasan trafik, kawalan kelajuan adaptif dengan fungsi stop/go, brek kecemasan sendiri dan mungkin juga dengan sistem Bantuan Parkir.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required