Porsche Centre Ara Damansara kini dibuka – pusat 3S Porsche terbesar di Asia Pasifik, pelaburan RM15 juta

Porsche Centre Ara Damansara kini dibuka – pusat 3S Porsche terbesar di Asia Pasifik, pelaburan RM15 juta

Semasa majlis pelancaran model Taycan di Malaysia, Sime Darby Auto Performance (SDAP) turut membuat pembukaan rasmi pusat pameran Porsche Centre Ara Damansara. Ini adalah pusat pengedar ketiga milik syarikat itu, dan pembukaannya dilakukan serentak dengan sambutan ulang tahun ke-10 SDAP sebagai pengedar rasmi kenderaan Porsche di Malaysia.

Porsche Centre Ara Damansara dibina atas tanah seluar 12,102 meter persegi, dengan pelaburan lebih RM15 juta dan kini merupakan Porsche Centre 3S yang terbesar dalam satu kawasan di Asia Pasifik.

Dalam kawasan itu, ruang 8,000 meter persegi digunakan sebagai ruang kerja yang dibahagikan kepada lima tingkat, dan dua tingkat di bawah adalah pusat pameran yang menempatkan 26 buah kereta. Ruang sambut tetamu juga agak besar dengan terdapat bahagian jualan aksesori Porsche Tequipment dan Porsche Driver’s Selection.

Sementara itu, dua tingkat lagi yang merupakan kawasan servis dan bengkel mempunyai 21 ruang untuk kenderaan serta kelengkapan canggih termasuk pengangkat hidraulik minyak teleskopik tanpa bingkai dan alatan membaiki bateri voltan tinggi untuk model yang mempunyai kuasa elektrik seperti PHEV dan EV.

Lagi berkenaan kenderaan elektrik, SDAP telah menyediakan pengecas pantas DC di Porsche Centre Ara Damansara, sama seperti kemudahan di Sungai Besi dan Pulau Pinang. Pengecas ini boleh memberikan kuasa mengecas paling tinggi sebanyak 175 kW, sekaligus menjadikannya yang paling pantas di dalam negara. Untuk pengecas AC pula, pelanggan boleh menggunakan Porsche Charging Dock.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required