BMW 2 Series Gran Coupé 2020 dipertonton di M’sia

BMW 2 Series Gran Coupé 2020 dipertonton di M’sia

BMW Group Malaysia nampaknya kian rancak memperkenalkan model baharu untuk pasaran tempatan. Baru-baru ini, syarikat terbabit telah mempertontonkan model baharunya dalam situasi yang bukan kebiasaan, dengan memandunya di sekitar Kuala Lumpur untuk mendapatkan perhatian ramai. Malah semalam, model tersebut telah dibawa ke premis kami yang terletak di Jaya One untuk tontonan umum.

Walau pun BMW Group Malaysia tidak menyatakan secara jelas apakah model kereta berkenaan – tambahan pula ia dilitupi lapisan camouflage rekaan NGO tempatan – tetapi identitinya masih boleh jelas kelihatan. Dan sudah tentulah ia BMW 2 Series Gran Coupé baharu, versi empat-pintu bagi model 1 Series pacuan-hadapan baharu.

Belum ada penjelasan yang didedahkan buat masa ini, tetapi berdasarkan spyshot sebelum ini, kebarangkalian kita akan mendapat varian 218i dan M235i.

BMW 2 Series Gran Coupé 2020 dipertonton di M’sia

Seperti yang pernah kami maklumkan sebelum ini, ciri standard bagi 218i termasuklah lampu utama dan lampu belakang LED, lampu kabus LED, roda aloi 819 M jejari-berkembar 18-inci, kemasukan tanpa kunci, butang penghidup enjin, kawalan suhu dwi-zon (dengan corong udara untuk tempat duduk belakang), tempat duduk sport larasan kuasa dengan fungsi memori untuk bahagian pemandu dan sistem infotaimen BMW Live Cockpit Plus bersama skrin sesentuh 8.8-inci dan kluster instrumen analog.

Seperti model BMW baharu yang lain. 218i Gran Coupé juga akan didatangkan dengan pakej Driving Assistant. Ini termasuklah brek kecemasan sendiri, amaran ketibaan lorong dan pemantauan titik buta dengan kepekaan trafik lintasan belakang. Dengan adanya penderia radar di bahagian hadapan, model ini tidak menerima kawalan kelajuan adaptif.

BMW 2 Series Gran Coupé 2020 dipertonton di M’sia

218i dijanakan oleh enjin B38 1.5 liter pengecas turbo tiga-silinder petrol, dengan hamburan kuasa 140 PS dari 4,600 hingga 6,500 rpm dan tork 220 Nm dari 1,480 hingga 4,200 rpm. Ia dipadankan dengan transmisi dwi-klac basah lapan-kelajuan, dengan pacuan disalurkan ke roda hadapan.

Sementara itu, M235i akan menerima versi enjin yang sama dengan M135i iaitu B48 2.0 liter turbo empat-slinder yang mampu menghasilkan kuasa sebanyak 306 PS dari 5,200 hingga 6,250 rpm dan tork 450 Nm antara 1,750 dan 4,500 rpm. Ia juga akan menerima DCT yang sama dengan pacuannya disalurkan ke roda menerusi sistem pacuan semua-roda xDrive, dengan pecutan dari 0-100 km/j boleh dicapai dalam 4.9 saat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required