Honda H’ness CB350 diperkenal di India – enjin satu silinder 350 cc, bluetooth untuk sambungan telefon

Honda H’ness CB350 diperkenal di India – enjin satu silinder 350 cc, bluetooth untuk sambungan telefon

Pengedar motosikal Honda di India telah memperkenalkan sebuah model baru yang dipanggil sebagai H’ness CB350. Ini juga adalah penampilan global pertama bagi model tersebut, dan apabila memasuki pasaran ia akan bersaing dengan model seperti Royal Enfield Classic 350 di negara itu.

Seperti yang boleh dilihat pada namanya, model ini termasuk dalam keluarga CB dan menggunakan bentuk naked klasik dengan lampu bulat di hadapan serta garis bawah tangki lurus sehingga ke tempat duduk. Walaupun bentuknya klasik, kelengkapan yang diberi adalah moden, termasuk lampu jenis LED di hadapan dan belakang. Panel meter pula menggunakan unit gabungan analog dan digital yang dapat memaparkan pelbagai informasi penting termasuk kedudukan gear.

H’ness CB350 dikuasakan oleh enjin satu silinder 348.36 cc suntikan bahan api yang digabungkan bersama transmisi lima kelajuan (klac slip and assist) untuk menghasilkan kuasa 20.8 hp pada 5,500 rpm dan 30 Nm tork pada 3,000 rpm. Berat keseluruhan motosikal ini adalah 181 kg dan ia menyediakan tangki bahan api 15 liter.

Walaupun India menjadi pasaran pertama motosikal ini, ia tidak hanya dipasang dengan kelengkapan asas, malah boleh dikatakan cukup lengkap. Brek cakera depan dan belakangnya dilengkapi dengan sistem ABS two-channel, dan satu lagi ciri keselamatan yang diberi adalah kawalan cengkaman Honda Selectable Torque Control (HSTC).

Ciri menarik lain pada motosikal ini adalah ia mempunyai Bluetooth yang boleh disambung kepada telefon pintar, sekaligus membenarkan fungsi seperti panggilan telefon, petunjuk navigasi, pemain muzik, serta membaca mesej. Informasi yang dipaparkan boleh dikawal menggunakan butang di bahagian kiri pemegang.

Kelengkapan lain H’ness CB350 adalah termasuk rim 19 inci di hadapan dan 18 inci di belakang, fork teleskopik, dua penyerap hentak di belakang dan tinggi tempat duduk 675 mm. Harga rasmi CB350 ini di India masih belum diumumkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • Headi nordin on Sep 19, 2022 at 10:37 pm

    Mane stokis yang ada jual motor ni

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • Agak agak akan masuk malaysia ke? bangang betul la pengedar honda melesia.. banyak model tak bawak masuk.. singapura lagi kecik memacam model ada…

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required