BMW Financial Services sumbang RM100 dari setiap kontrak Engage untuk tempat duduk kanak-kanak

BMW Financial Services sumbang RM100 dari setiap kontrak Engage untuk tempat duduk kanak-kanak

BMW Group Financial Services Malaysia (juga dikenali sebagai BMW Credit Malaysia) telah memperuntukkan RM100 sebagai sumbangan kepada program subsidi BMW Safety 360°, untuk setiap kontrak pembiayaan atas talian BMW Engage. Setelah permohonan lengkap, pelanggan secara tidak langsung boleh terus menyumbang secara automatik.

BMW Engage adalah satu platform pembiayaan atas talian yang menyediakan pelanggan kemudahan untuk memohon dan mendapatkan kelulusan pembiayaan dari mana-mana sahaja dan melalui proses yang mudah. Ia juga mempromosikan inisiatif mesra alam dengan mengurangkan penggunaan kertas.

“Kami sedar bahawa saranan penggunaan tempat duduk kanak-kanak adalah satu tanggung jawab bersama, dan dengan BMW Safety 360° dan rakan kerjanya, kami juga mahu memastikan lebih banyak tempat duduk kanak-kanak dapat dimiliki oleh golongan B40,” kata pengarah urusan BMW Group Financial Services Malaysia, Tobias Eismann.

BMW Financial Services sumbang RM100 dari setiap kontrak Engage untuk tempat duduk kanak-kanak

Program yang merupakan sebahagian daripada inisiatif BMW Safety 360° ini dilancarkan buat kali pertama pada Disember 2019 bersama Safe ‘n Sound and Childline Foundation, di mana 150 unit tempat duduk kanak-kanak dapat dijual pada harga subsidi RM100 setiap satu. Melalui inisiatif ini, lebih 25,000 pendaftaran daripada ibu bapa golongan B40 diterima.

Fasa kedua program subsidi ini memberikan fokus untuk menyediakan tempat duduk kanak-kanak snskidz (sehingga berat 36 kg) kepada baki mereka yang telah mendaftar dalam fasa pertama. Ia kemudiannya mendapat sokongan daripada Shopee sebagai rakan e-commerce eksklusif, KU.KU Duckbill, Otomo, Mideer, Ankou dan Kakimotor.

“Sekali lagi, kami ingin menggesa individu, rakan kongsi serta syarikat yang mampu untuk memberi sokongan – sama ada dengan meningkatkan kesedaran melalui pendidikan, menjadikan tempat duduk kanak-kanak lebih mudah diperoleh atau datang kepada kita untuk kerja sama – untuk menjadikan tempat duduk keselamatan kanak-kanak sebagai keperluan utama ibu bapa,” tambah Eismann.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required