PKPB: Polis laksana lima sekatan jalan raya dan 10 jalan ditutup di Klang hingga 23 Oktober 2020

PKPB: Polis laksana lima sekatan jalan raya dan 10 jalan ditutup di Klang hingga 23 Oktober 2020

Dua hari lalu, Menteri Kanan (Kluster Keselamatan) Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengumumkan, kerajaan mengenakan PKPB di zon merah iaitu Sandakan, Papar, Tuaran di Sabah dan Klang di Selangor, bermula 9 Oktober (hari ini) susulan peningkatan kes COVID-19 di kawasan berkenaan.

Susulan pengumumuman tersebut, polis Klang telah mengumumkan beberapa sekatan jalan raya dan juga penutupan jalan di mukim Klang telah dilaksanakan sejak 12 tengahmalam tadi, laporan Berita Harian.

Menurut Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Shamsul Amar Ramli, bagi kawasan Klang Selatan, tiga sekatan jalan raya diadakan dan tujuh jalan ditutup membabitkan kawasan Bukit Tinggi dan Taman Sri Andalas.

“Sekatan jalan raya di kawasan Bukit Tinggi membabitkan Persiaran Pegaga (Berhadapan Restoran Subaidah) dan Jalan Kim Chuan (Berhadapan 99 Speedmart). Jalan yang ditutup membabitkan Jalan Batu Unjur 9, jalan masuk berhadapan kedai elektrik Onking Chain-Store (Malaysia) Sdn Bhd dan lorong masuk berhadapan Kedai Motosikal Wisfatt.

“Bagi Taman Sri Andalas pula, sekatan jalan raya dilaksanakan di persimpangan masuk dan keluar Jalan Tun Dr Ismail, manakala jalan yang ditutup adalah berhadapan Masjid Ar Rahimiah, Jalan Sri Siantan, Jalan Sri Siantan 41 dan Jalan Sri Damak 53,” katanya.

Beliau turut memaklumkan, orang ramai yang ingin keluar dan masuk ke kawasan Bukit Tinggi dan Taman Sri Andalas dinasihatkan mendapatkan surat kebenaran dari polis malah Balai Polis Bergerak disediakan di dua lokasi terbabit.

“Tiada keperluan surat kebenaran atau permit khas bagi tujuan keluar atau masuk ke lain-lain kawasan di daerah Klang setakat ini (tertakluk kepada perubahan semasa),” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Klang Utara, Asisten Komisioner Nurulhuda Mohd Salleh, berkata dua sekatan jalan raya didirikan di kawasan Kampung Kuantan membabitkan Jalan Bukit Kuda (Depan Emy Cookies & Food) dan Jalan Bukit Kuda (Simpang Lorong Lintang Raksa 2).

“Jalan yang ditutup adalah Lorong Perak, Jalan Raksa 3 – Depan Jihas Bakery dan Jalan Raksa 4,” katanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required