Honda Beat serba baru tiba di Malaysia – harga RM5.5k

Honda Beat serba baru tiba di Malaysia – harga RM5.5k

Boon Siew Honda telah melancarkan model skuter Beat serba baru untuk pasaran Malaysia, yang dijual pada harga RM5,555 tidak termasuk insurans. Ini adalah model sama seperti yang dilancarkan di Indonesia awal tahun lalu, dengan peningkatan yang banyak.

Penampilan sudah tentu diubah, dengan semua panel badannya adalah baru termasuklah rim, panel meter serta lampu, di mana untuk bahagian hadapan kini menggunakan unit LED. Pilihan warna pula ada empat iaitu Vivacity Red, Force Silver Metallic, Pearl Nightfall Blue dan Space Magenta Metallic.

Bagi enjin, unit asasnya masih lagi sama, tetapi telah dipertingkat dengan kini kapasitinya menjadi 109.5 cc, menggunakan sistem suntikan bahan api PGM-FI dan menghasilkan kuasa 8.7 hp pada 7,500 rpm dan 9.53 Nm tork pada 5,500 rpm. Enjin ini menepati tahap emisi Euro 4 dan mampu memberikan penggunaan bahan api 59.1 km/l.

Di sebalik panel badan skuter ini, terdapat kerangka eSAF baru yang membantu menjadikan motosikal lebih lincah dan mudah dikawal. Melalui penggunaan kerangka ini, †angki bahan api dapat dijadikan lebih besar (+200 ml menjadi 4.2 liter), ruang barang bawah tempat duduk menjadi lebih luas (+500 ml menjadi 11.7 liter) dan berat keseluruhan berkurang 4 kg menjadi 90 kg.

Kelengkapan lain padanya adalah termasuk sistem brek CBS, rim 14 inci dengan tayar 80/90 di hadapan dan 90/90 di belakang, brek cakera di hadapan dan dram di belakang, fork teleskopik, satu penyerap hentak di belakang, tinggi tempat duduk 740 mm serta penghidup enjin elektrik dan tendang. Jaminan yang diberi adalah selama dua tahun atau 20,000 km.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required