Boon Siew Honda telah melancarkan model skuter Beat serba baru untuk pasaran Malaysia, yang dijual pada harga RM5,555 tidak termasuk insurans. Ini adalah model sama seperti yang dilancarkan di Indonesia awal tahun lalu, dengan peningkatan yang banyak.

Penampilan sudah tentu diubah, dengan semua panel badannya adalah baru termasuklah rim, panel meter serta lampu, di mana untuk bahagian hadapan kini menggunakan unit LED. Pilihan warna pula ada empat iaitu Vivacity Red, Force Silver Metallic, Pearl Nightfall Blue dan Space Magenta Metallic.

Bagi enjin, unit asasnya masih lagi sama, tetapi telah dipertingkat dengan kini kapasitinya menjadi 109.5 cc, menggunakan sistem suntikan bahan api PGM-FI dan menghasilkan kuasa 8.7 hp pada 7,500 rpm dan 9.53 Nm tork pada 5,500 rpm. Enjin ini menepati tahap emisi Euro 4 dan mampu memberikan penggunaan bahan api 59.1 km/l.

Di sebalik panel badan skuter ini, terdapat kerangka eSAF baru yang membantu menjadikan motosikal lebih lincah dan mudah dikawal. Melalui penggunaan kerangka ini, †angki bahan api dapat dijadikan lebih besar (+200 ml menjadi 4.2 liter), ruang barang bawah tempat duduk menjadi lebih luas (+500 ml menjadi 11.7 liter) dan berat keseluruhan berkurang 4 kg menjadi 90 kg.

Kelengkapan lain padanya adalah termasuk sistem brek CBS, rim 14 inci dengan tayar 80/90 di hadapan dan 90/90 di belakang, brek cakera di hadapan dan dram di belakang, fork teleskopik, satu penyerap hentak di belakang, tinggi tempat duduk 740 mm serta penghidup enjin elektrik dan tendang. Jaminan yang diberi adalah selama dua tahun atau 20,000 km.