PKPB di S’gor: 4 sekatan jalan raya utama di Shah Alam, 6 di Klang; kompaun selepas jam 10 malam

PKPB di S’gor: 4 sekatan jalan raya utama di Shah Alam, 6 di Klang; kompaun selepas jam 10 malam

Susulan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) di seluruh Selangor mulai hari ini, polis daerah Shah Alam telah memaklumkan pihaknya akan mengetatkan pemeriksaan serta sekatan terhadap pengguna jalan raya selepas jam 10 malam sepanjang tempoh PKPB hingga 27 Okt ini.

Menurut Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib, sekiranya ada individu yang dikesan tidak mematuhi prosedur operasi standard (SOP) ketika pemeriksaan sekatan jalan raya dijalankan, mereka akan dikompaun serta-merta, laporan Berita Harian.

“Tindakan tegas akan diambil terhadap individu yang tidak mengikuti SOP yang ditetapkan selepas jam 10 malam, bagaimanapun, untuk sekatan jalan raya pada waktu siang, kita akan lebih longgar yang mana kita faham kebanyakan penduduk daerah ini masih bekerja dalam tempoh PKPB,” ujarnya.

Tambah beliau lagi, sepanjang tempoh PKPB ini, terdapat empat sekatan jalan raya dilakukan di beberapa laluan masuk ke daerah ini iaitu di Persiaran Kayangan Seksyen 7, Persiaran Tengku Ampuan Seksyen 26, Plaza Tol Shah Alam dan Plaza Tol Setia Alam.

PKPB di S’gor: 4 sekatan jalan raya utama di Shah Alam, 6 di Klang; kompaun selepas jam 10 malam

“Sekatan jalan raya bergerak juga akan dijalankan di beberapa lokasi mengikut keperluan yang mana akan dijalankan selama dua jam (di setiap lokasi) dan akan dilaksanakan oleh balai-balai polis,” katanya sambil menambah secara keseluruhan, seramai 250 pegawai dan anggota IPD Shah Alam digerakkan untuk sekatan jalan raya kali ini manakala Angkatan Tentera Malaysia (ATM) menempatkan 36 anggota.

Katanya, selain daripada sekatan jalan raya, elemen seperti Unit Kereta Peronda (MPV), Unit Rondaan Bermotosikal (URB) dan Unit Pemantauan PKPB Op COVID-19 akan membuat hebahan dan peringatan.

Bagi daerah Klang pula, IPD Klang Utara memaklumkan, terdapat tiga lokasi sekatan jalan raya dilaksanakan iaitu dihadapan Stesen Minyak Petron (berdekatan Aeon Mall Bukit Raja), Batu 8 di Jalan Meru Tambahan dan Batu 10 di Jalan Kapar. Manakala menurut IPD Klang Selatan pula, tiga lokasi sekatan jalan raya telah dilaraskan di Persiaran Kota (susur keluar Majlis Perbandaran Klang); Batu 2 Jalan Langat (arah Klang ke Banting) dan Jalan Datuk Mohd Sidin.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required