UMW Toyota jual 5,605 unit kenderaan sepanjang September, 18,870 unit bagi tempoh suku ketiga 2020

UMW Toyota jual 5,605 unit kenderaan sepanjang September, 18,870 unit bagi tempoh suku ketiga 2020

UMW Holdings telah mengumumkan prestasi jualan UMW Toyota bagi bulan September serta suku ketiga tahun 2020. Sepanjang September, UMWT telah menjual sebanyak 5,605 unit kenderaan, dengan Toyota Vios, Yaris dan Hilux menjadi model-model utama yang mendahului jualan tempoh itu.

Bagi prestasi jualan suku ketiga 2020 pula, syarikat itu mendedahkan sebanyak 18,870 unit kenderaan telah terjual oleh UMWT sepanjang tempoh itu, mencatatkan peningkatan sebanyak 2,242 unit (atau 13.5%) berbanding 16,628 unit yang didaftarkan dalam tempoh sama tahun lalu. Syarikat itu menambah, dalam tempoh sembilan bulan pertama tahun 2020, UMWT berjaya menjual sebanyak 37,339 unit, iaitu sebanyak 70.5% daripada sasaran untuk menjual 53,000 unit tahun ini.

Hebahan media oleh UMW Holdings juga turut mendedahkan jualan bulan September dan suku ketiga tahun ini oleh Perodua, di mana syarikat itu mempunyai 38% kepentingan. Pemangku Presiden dan CEO UMW Holdings, Azmin Che Yusoff menyatakan, syarikat berpuas hati dengan pencapaian jualan yang memberangsangkan oleh kedua-dua UMWT dan Perodua bagi suku ketiga tahun ini, walaupun keadaan pasaran terjejas akibat Covid-19.

“Kami juga berterima kasih kepada kerajaan kerana memperkenalkan pakej rangsangan ekonomi dengan pengecualian cukai jualan untuk merancakkan semula industri automotif di Malaysia. Kami yakin, momentum jualan yang kukuh akan berterusan sehingga suku terakhir tahun ini,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required