Valentino Rossi positif Covid-19 – kini asingkan diri

Valentino Rossi positif Covid-19 – kini asingkan diri

Ini satu lagi bukti bahawa Covid-19 boleh menyerang siapa sahaja. Juara dunia sembilan kali, Valentino Rossi juga sudah terkena. Beliau disahkan positif selepas pulang dari Le Mans minggu lepas dan kini berada di kampung halaman beliau di Tavullia, Itali.

Berita ini disahkan sendiri oleh Rossi dalam media sosial di mana beliau menyatakan rasa sedih dan hampa terutamanya kerana tidak dapat berlumba dalam dua pusingan yang paling hampir sekarang iaitu di Aragon.

“Malangnya, pagi ini saya bangun dan rasa tidak berapa sihat. Tulang saya rasa mencucuk dan saya ada sedikit demam, jadi saya terus menghubungi doktor yang telah menguji saya dua kali. ‘Ujian pantas PCR’ menunjukkan keputusan negatif, sama seperti ujian yang saya buat Selasa lalu. Tetapi, ujian kedua, yang mana keputusannya diberikan kepada saya 16:00 petang tadi malangnya menunjukkan tanda positif.

Valentino Rossi positif Covid-19 – kini asingkan diri

“Saya sangat hampa saya akan terlepas perlumbaan di Aragon. Saya ingin menjadi optimis dan yakin, tetapi saya jangkakan pusingan kedua di Aragon juga saya masih tidak boleh menyertainya. Saya sedih dan marah kerana saya telah lakukan yang terbaik untuk menghormati protokol dan walaupun keputusan ujian Selasa lalu negatif, saya telah mengasingkan diri sejak tiba dari Le Mans.

Apapun, beginilah keadaan sekarang, dan saya tidak dapat berbuat apa-apa untuk mengubah situasi ini. Sekarang saya akan mengikut semua saranan perubatan yang diberi dan saya harap saya akan kembali pulih tidak lama lagi.”

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required