Honda CR-V facelift 2020 – hadir dengan lampu belakang lebih gelap dan tip ekzos trapezoid

Honda CR-V facelift 2020 – hadir dengan lampu belakang lebih gelap dan tip ekzos trapezoid

Dua minggu lepas, Honda Malaysia telah mengumumkan bahawa CR-V facelift 2020 sudah pun boleh ditempah dan menunjukkan berberapa kelengkapan yang telah disahkan pada model kemaskini tersebut. Dan minggu ini, satu lagi teaser disiarkan di laman Facebook rasmi mereka dan menunjukkan berberapa lagi ciri baharu yang akan ditampilkan.

Menerusi teaser baharu berkenaan, CR-V facelift tersebut nampaknya menerima lampu belakang yang digelapkan bersama tip ekzos yang berbentuk trapezoid. Berdasarkan gambar yang diberikan juga, CR-V tersebut dilihat diberikan sedikit perubahan pada mukanya, terutamanya pada kemasan plastik yang merentangi keseluruhan bampar hadapan, ‘misai’ krom dan juga motif ‘Solid Wing’ juga dalam kemasan krom.

Boleh dijangka, model pasaran Malaysia ini akan tampil dengan rupa yang hampir sama dengan CR-V facelift pasaran Thailand yang telah pun dilancarkan pada Julai lalu, dimana kemasan skid plate diganti dengan jalur krom. Manakala rim 18-inci dua-tona rekaan baharu sudah sah akan akan diberikan bagi model pasaran tempatan.

Teaser sebelum ini turut mengesahkan bahawa CR-V facelift pasaran Malaysia ini diberikan pintu tailgate belakang yang boleh dibuka tanpa sentuhan serta sistem kamera titik buta LaneWatch akan dibekalkan secara standard bagi semua varian CR-V.

Manakala sistem bantuan pemanduan Honda Sensing yang menampilkan sistem seperti brek kecemasan automatik, cruise control adpatif dengan fungsi stop & go, bantuan kekal lorong, bantuan kekal tengah lorong, dan lampu tinggi automatik kini turut ditawarkan pada varian AWD.

Lain-lain perincian termasuk bahagian kabin turut boleh dijangka akan ditingkat taraf dengan pemadanan papan pemuka yang disentuh semula menampilkan tray pengecas telefon pintar tanpa wayar Qi dan juga tempat duduk pemandu dengan fungsi memori.

Juga boleh dijangka enjin 1.5 liter VTEC Turbo empat silinder berkuasa 193 PS dan tork maksima 243 Nm yang digandingkan bersama kotak gear CVT automatik masih akan dikekalkan. Namun untuk versi 2.0 liter NA berkuasa 154 PS/189 Nm masih belum jelas adakah ia akan terus ditawarkan atau digugurkan terus.

Honda Malaysia masih belum mengumumkan tarikh sebenar pelancaran CR-V facelift 2020. Namun ia dijangka akan masuk ke pasaran tak lama lagi, iaitu pada suku keempat tahun ini.

GALERI: Honda CR-V facelift 2020 pasaran Thailand

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required