SuperKIP dan Petronas SRT berpisah selepas 2020

SuperKIP dan Petronas SRT berpisah selepas 2020

Setelah dua musim bersama pasukan Petronas Sprinta Racing, Khairul Idham Pawi atau juga lebih dikenali sebagai SuperKIP akan meninggalkan pasukan itu sebaik musim 2020 yang berbaki empat pusingan lagi berakhir.

Keputusan ini dibuat setelah kerjasama antara pelumba negara itu dengan Petronas SRT gagal mencapai sasaran yang telah ditetapkan. Perubahan hala tuju juga perlu dibuat demi kepentingan kedua-dua belah pihak, dan bagi membolehkan mereka mencapai potensi yang sepatutnya.

Khairul menyertai Petronas SRT pada tahun 2019 dalam kategori Moto2 tetapi setelah bergelut dengan masalah kecederaan, beliau memasuki kategori Moto3 pada tahun 2020. Keadaan tidak bertambah baik dan kecederaan beliau bertambah teruk sehinggakan terpaksa memotong jari kelingking.

SuperKIP dan Petronas SRT berpisah selepas 2020

“Walaupun sedar bakat dan potensi KIP, selepas dua tahun bersama, jelas kami tidak dapat mencapai sasaran yang ditetapkan. Jelas sekali kecederaan memberi kesan kepada prestasi KIP dalam dua musim yang lepas, tetapi bila melihat kepada masa hadapan, kami berdua bersetuju hala tuju yang berbeza untuk kedua pihak adalah perlu,” kata Razlan Razali.

“Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua yang berada dalam pasukan, dan rakan kongsi yang membantu saya selama dua tahun ini, dalam waktu yang baik dan juga tidak. Semoga mereka berjaya pada masa hadapan, kerana mereka adalah orang-orang yang bagus. Saya mahu terus berlumba, jadi saya akan mencari penyelesaian terbaik dalam karier perlumbaan saya. Saya akan cuba sebaik mungkin untuk menunjukkan potensi saya semula dan memberi ganjaran kepada peminat yang telah menyokong saya sejak dari awal,” kata Khairul.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required