Honda MSX 125 Grom 2021 – panel badan semua baru, kotak gear lima kelajuan, enjin masih 9.7 hp, 11 Nm

Honda MSX 125 Grom 2021 – panel badan semua baru, kotak gear lima kelajuan, enjin masih 9.7 hp, 11 Nm

Model minibike terkenal Honda, iaitu MSX125 diberikan pembaharuan dan ia diperkenalkan serentak di Eropah dan juga negara jiran, Thailand. Kini, ia dinamakan terus sebagai MSX125 Grom (sebelum ini Grom cuma dipakai di beberapa negara sahaja) dan menampilkan pelbagai pembaharuan.

Paling utama adalah penampilan, di mana hampir seluruh bahagian badannya adalah baru, termasuk lampu hadapan (LED), tempat duduk, subframe, panel tepi serta tangki. Ia kemudiannya dijadikan lengkap dengan rekaan rim baru, fork USD warna emas dan spring monoshock belakang warna kuning.

Enjin satu silinder 123.9 cc dengan penyejukan udara dan sistem suntikan bahan api PGM-Fi pada model ini masih lagi sama, tetapi ia sekarang dipadankan bersama transmisi lima kelajuan dan mampu menghasilkan kuasa 9.7 hp pada 7,000 rpm dan 11 Nm pada 5,250 rpm.

Panel meter LCD pada MSX125 Grom ini juga adalah baru, di mana ia sekarang turut memaparkan tahap rpm serta kedudukan gear, sementara kapasiti tangki bahan api pula bertambah 0.3 liter menjadi 6.0 liter. Brek cakera yang terdapat di hadapan dan belakang dilengkapi dengan ABS.

Perincian lain MSX125 Grom adalah termasuk berat keseluruhan 104 kg, tinggi tempat duduk 761 mm dan rim 12 inci. Di Thailand, model baru ini dijual pada harga 77,400 baht (RM10,256) untuk model ABS dan ia ditawarkan dalam pilihan warna hitam, merah, kelabu dan merah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required