Proton X50 2020 — video rasmi tunjuk aksi dalam KL

Rasanya dah banyak maklumat tentang Proton X50 2020 yang telah diketahui. Setakat semalam, tarikh pelancarannya pun sudah diumumkan, yang akan menamatkan penantian ramai orang yang masih tertanya-tanya bagi tanda harga yang bakal dikenakan untuk SUV segmen B berkenaan.

Bagaimanapun, ini ada satu lagi perkembangan tentang X50; video teaser baru model berkenaan yang dibuat dengan latar belakang kotaraya Kuala Lumpur. Ia melibatkan sedikit sebanyak penampilan X50 Flagship ketika waktu siang dan malam, serta sedikit sedutan dari acara pandu uji ringkas di Litar Sepang sebelum ini.

Video baru ini memberi tumpuan kepada prestasi dan kuasa SUV ini. Sarikata yang disertakan turut menyebut tentang enjin 1.5 TGDi dan transmisi DCT tujuh-kelajuan dengan mod manual. Enjin pada varian Flagship ini menghasilkan 177 PS pada 5,500 rpm dan 255 Nm tork dari 1,500 rpm hingga 4,000 rpm. Pecutan 0-100 km/j dalam masa 7.9 saat.

Sementara itu, bagi tiga lagi varian yang lebih rendah, ia menggunakan unit enjin tiga-silinder 1.5 T; bersesaran 1,477 cc, turbocas dengan suntikan minyak port (bukan suntikan terus) yang mampu menghasilkan sebanyak 150 PS dan 226 Nm tork.

Jika anda belum membaca berkaitan acara X50 di Litar Sepang, kami ada menyediakan satu laporan pandu uji ringkas untuk anda mengetahui serba-sedikit tentang perihal prestasi dan pengendalian X50. Selain itu, Proton X50 juga telah menerima penarafan lima-bintang bagi ujian keselamatan ASEAN NCAP.

GALERI: Proton X50 1.5 T-GDI Flagship 2020

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required