Ford EcoSport Active 2021 lebih rugged diperkenalkan

Ford EcoSport Active 2021 lebih </em>rugged</em> diperkenalkan

SUV kompak yang sedang anda lihat ini ialah Ford EcoSport Active 2021 yang baru saja dilancarkan. Model ini merupakan versi yang lebih ranggi bagi EcoSport sebelum ini. Siri model Active telah menjadi satu kejayaan bagi Ford, yang setakat ini telah menjual lebih daripada 55,000 unit Fiesta Active, model pertama yang menerima varian Active ini pada 2018.

Selain itu, satu daripada lima Ford Focus yang dijual pada separuh pertama 2020 juga adalah dari versi Active. Ford kini melanjutkannya kepada model-model lain seperti Transit Custom, Transit Connect, Tourneo Custom dan Tourneo Connect.

Berdasarkan EcoSport facelift yang muncul pada 2017, versi Active menerima kemasan “body cladding” diperbuat daripada plastik di keliling badannya. Dengan kemasan hitam pada bumbung, gril dan perumah cermin sisi, Active ini merupakan penampilan yang lebih menarik bagi EcoSport biasa.

Ford EcoSport Active 2021 lebih </em>rugged</em> diperkenalkan

Lencana Active ada ditampulkan di bahagian depan serta sulaman ‘A’ dijahitkan di kerusi depan, yang turut menggunakan balutan kulit hitam dengan benang putih. Sama seperti spesifikasi paling tinggi versi bukan-Active, kelengkapan yang ada termasuk rim aloi dua-tona 17-inci dan sistem infotainment dengan skrin sentuh 8-inci.

“Pelanggan memaklumkan mereka suka penggayaan dan praktikaliti kabin pada EcoSport. Jadi kami lanjutkan lagi penawaran tersebut dengan versi Active yang memberikan lebih banyak kebolehan serta gaya ranggi bagi pelanggan yang inginkannya,” jelas Naib Presiden Pemasaran, Jualan dan Servis Ford Eropah, Roelant de Waard.

Untuk pasaran Eropah, ia menggunakan enjin 1.0 liter EcoBoost turbo petrol dengan janaan 125 PS/200 Nm pacuan depan (tiada AWD, jarak kelegaan tanah dipertingkatkan) dengan transmisi manual enam-kelajuan. Di UK, EcoSport Active dijual pada harga £21,645 (RM117,331); £2,950 (RM15,991) lebih tinggi berbanding EcoSport biasa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required