Hafizh Syahrin sertai pasukan NTS RW Racing GP

Hafizh Syahrin sertai pasukan NTS RW Racing GP

Dengan musim 2020 yang hampir berakhir, ia juga menunjukkan kerjasama antara Hafizh Syahrin dan pasukan Angel Nieto hampir sampai ke penghujungnya. Ramai yang tertanya-tanya adakah beliau masih akan berlumba dalam Moto2 tahun hadapan, dan kini jawapannya sudah ada. Hafizh telah menandatangani kerjasama baru dengan pasukan NTS RW Racing GP.

“Kami sangat bangga dan gembira dapat bekerjasama dengan Hafizh, yang bukan sahaja seorang pelumba yang berpengalaman dan berbakat, tetapi juga seorang yang baik. Kami masih membangunkan jentera kami, dan input serta maklum balas daripada Hafizh sangat berguna dalam proses ini,” kata pengurus pasukan NTS RW Racing GP, Jarno Janssen.

Hafizh mengalu-alukan kontrak baru ini dengan memberitahu beliau senang hati dapat terus bersaing dalam Moto2. “Saya tahu banyak usaha yang diperlukan untuk membangunkan jentera baru, tapi saya percaya dengan projek ini. NTS dan pasukan telah berjaya memperbaiki banyak benda pada jentera itu dalam masa yang pendek, langkah demi langkah. Saya harap, dengan pengalaman serta maklum balas saya, kami akan dapat membuat kemajuan yang besar,” kata Hafizh.

RW Racing GP ditubuhkan oleh seorang ahli perniagaan dari Belanda, Roelof Waninge yang mengambil alih aset daripada sebuah lagi pasukan lumba motosikal Dutch 125 cc dan 250 cc milik Arie Molenaar pada tahun 2011. RW Racing kini bersaing dalam kategori Moto2 dengan kerjasama teknikal bersama pembina casis dari Jepun, iaitu NTS. Hafizh akan menyertai pasukan itu bersama seorang lagi pelumba Belgium yang berusia 16 tahun, Barry Baltus.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required