Semua model Hyundai, Kia, Genesis akan guna Nvidia Drive pada 2022 — lebih pintar dan berkuasa

Semua model Hyundai, Kia, Genesis akan guna Nvidia Drive pada 2022 — lebih pintar dan berkuasa

Hyundai Motor Group dan syarikat teknologi utama Nvidia telah mengumumkan platform “capaian kenderaan” yang dikenali sebagai Nvidia Drive, yang merupakan sisten infotainmen terbaru bagi kenderaan generasi akan datang semua jenama di bawah kumpulan syarikat itu.

Semua kenderaan Hyundai, Kia dan Genesis akan dilengkapi dengan Nvidia Drive bermula dari tahun 2022. Ini termasuklah kereta peringkat kemasukan sekali, walaupun ia ketika ini hanya ditawarkan untuk model Genesis G80 dan GV80. Nvidia Drive merangkumi aspek peralatan dan perisian sekali gus, menawarkan perkhidmatan sambungan berasaskan kepintaran buatan (AI), audio, video dan sistem tunjuk arah. Syarikat juga memaklumkan sistem berkenaan boleh dikemaskini dan akan menjadi lebih baik di masa akan datang.

Nain Presiden Kanan Elektronik, Hyundai Motor Group, Paul Choo memaklumkan: “Platform Nvidia Drive telah terbukti – boleh dilanjutkan pembangunannya, cekap tenaga dan ada prestasi untuk menyokong perisian yang digunakan pada kenderaan akan datang.” Ia juga merupakan platform terbuka yang membolehkan pihak lain untuk menawarkan perkhidmatan yang relevan kepada pemilik.

Semua model Hyundai, Kia, Genesis akan guna Nvidia Drive pada 2022 — lebih pintar dan berkuasa

Naib Presiden Kenderaan Autonomous Nvidia, Ali Kani pula berkata; “Nvidia membawa fungsi penggunaan elektronik dan antaramuka dengan kesan grafik yang kaya kepada sistem infotainmen kenderaan lebih dari sedekad lalu. Kini, kami sekali lagi mengubah sistem berkenaan dengan memanfaatkan AI, membolehkan Hyundai Motor Group meningkatkan keselamatan dan nilai untuk manfaat pengguna.”

Hyundai dan Nvidia telah bekerjasama sejak 2015, dan ketika ini sedang membangunkan kokpit digital maju yang akan diperkenalkan pada penghujung 2021 nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required