BMW G310R 2021 dipertingkat dengan ride by wire dan klac anti-hopping, kuasa masih 34 hp dan tork 28 Nm

BMW G310R 2021 dipertingkat dengan ride by wire dan klac anti-hopping, kuasa masih 34 hp dan tork 28 Nm

Model roadster berkapasiti rendah keluaran BMW, iaitu G310R telah diperbaharui untuk tahun 2021. Paling jelas adalah penampilannya, yang semakin garang seperti ‘abang besarnya’, S1000R, dan ia kini dilengkapi dengan lampu hadapan serta lampu penunjuk arah LED.

Enjin masih lagi sama, iaitu unit satu silinder 313 cc yang mampu menghasilkan kuasa 34 hp pada 9,500 rpm dan 28 Nm tork pada 7,500 rpm, tetapi ia telah dipertingkat dengan pendikit jenis ride-by-wire sementara kotak gear enam kelajuan pula dipertingkat dengan klac jenis anti-hopping.

Peningkatan lain adalah pada tuil klac dan brek, di mana ia sekarang menggunakan unit yang boleh dilaras untuk menyesuaikannya dengan saiz serta keselesaan penunggang. Bahagian lain semuanya masih sama seperti model sebelumnya.

Ini termasuklah fork USD 41 mm, monoshock di belakang, rim 17 inci, brek cakera tunggal 300 mm berserta angkup empat piston di hadapan, cakera 240 mm serta angkup satu piston di belakang, sistem ABS, tangki bahan api 11 liter serta tinggi tempat duduk standard 785 mm (tempat duduk yang lebih tinggi atau rendah dijual sebagai pilihan tambahan).

BMW G310R 2021 ditawarkan dalam tiga warna iaitu Cosmic Black, Polar White dan Limestone Metallic untuk versi Sport. Bagi kesemua pilihan warna ini, bahagian penutup alternator, klac dan pam coolant, serta tapak peletak kaki dan pemegang belakang diwarnakan Titanium Grey Metallic.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required