Kawasaki ZX-10RR 2021 terdedah waktu ujian WSBK

Kawasaki ZX-10RR 2021 terdedah waktu ujian WSBK

Pada 23 November nanti, Kawasaki akan mendedahkan beberapa buah motosikal baru dan salah satu yang dapat dijangka adalah superbike ZX-10RR 2021. Tiada perincian teknikal atau peningkatan yang diketahui setakat ini tetapi model itu telah terdedah lebih awal waktu sesi ujian pra musim WSBk di Jerez, Sepanyol.

Selain jentera lumba ZX-10RR tahun 2020, Kawasaki Racing Team (KRT) juga telah membawa model tahun 2021 yang dapat dilihat jelas mempunyai fairing hadapan berbeza, untuk diuji oleh pelumbanya, Jonathan Rea dan Alex Lowes.

Seperti yang diketahui, jentera lumba WSBK perlu menggunakan asas daripada model produksi, namun boleh diubah suai pada beberapa bahagian seperti pengurusan enjin, ekzos, suspensi, brek dan bahagian enjin tertentu, dalam tahap yang ditetapkan.

Jentera yang dibawa ke ujian WSBK ini sekaligus dapat memberikan kita petunjuk awal bagaimana rupa ZX-10RR baru, dan pastinya untuk versi produksi, ia akan menggunakan panel badan plastik dan bukannya gentian karbon.

Antara maklum balas yang diberikan oleh Rea adalah fairing baru ini berfungsi baik dan dapat membantu dalam beberapa aspek, tetapi ia juga membuatkan jentera tersebut bertindak dalam keaadaan sedikit berbeza pada aspek keseimbangan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required