Toyota Camry Hybrid facelift tiba di Europah — sistem keselamatan, paparan infotainmen kini dipertingkat

Toyota Camry Hybrid <em>facelift</em> tiba di Europah — sistem keselamatan, paparan infotainmen kini dipertingkat

Toyota Camry generasi kelapan kini diberikan facelift bagi tahun 2021, yang kini sedang berada dipertengahan kitaran hayatnya. Model yang ditunjukkan ini ialah versi hibrid, yang mengenakan kit luaran yang sama seperti model standard yang dijual di pasaran Amerika Syarikat.

Camry Hybrid ini menggunakan enjin hibrid 2.5 liter A25A-FXS empat-silinder sebaris yang diganding bersama motor elektrik, konfigurasi yang sama seperti model sebelumnya. Menurut Toyota, output sistem keseluruhannya kini menghasilkan 218 hp.

Camry facelift untuk pasaran Eropah ini, seperti juga untuk pasaran Amerika, turut menerima sentuhan rekaan baru, misalnya pada lekuk bukaan udara di depan serta bahagian atas grilnya. Camry 2021 ini menawarkan pilihan roda 17-inci atau 18-inci, masing-masing dengan corak V dan jejari dua-tona. Perumah lampu belakang juga adalah rekaan baru.

Di dalam, rekaletak papan pemuka diberi kemaskini untuk memuatkan paparan skrin sentuh sembilan-inci yang lebih besar. Kini peranti berkenaan dalam gaya terapung, lengkap dengan sokongan Apple CarPlay dan Android Auto. Lengkung S pada papan pemuka ini merupakan pengasingan antara kawalan infotainmen dan kawalan pendingin hawa.

Toyota Camry Hybrid <em>facelift</em> tiba di Europah — sistem keselamatan, paparan infotainmen kini dipertingkat

Camry bagi pasaran Eropah ini turut menerima balutan kulit pada bahagian kabinnya, dengan dua pilihan warna kemasan dalaman, iaitu Black Engineered Wood atau corak Titanium Line. Bagi kelengkapan keselamatan, Camry facelift ini menerima kemaskini ciri seperti Sistem Pra-Perlanggaran (PCS), yang turut melibatkan pengesanan kenderaan dari arah depan, bantuan stereng kecemasan (ESA) dan bantuan belok di simpang.

Lain-lain kelengkapan keselamatan termasuk kawalan melayar adaptif penuh dan bantuan pengesanan papan tanda sebagai sebahagian daripada kawalan melayar adaptif pintarnya, yang membolehkan kenderaan diperlakankan mengikut had laju semasa atau ketika tiba di selekoh. Ciri bantuan pengesanan lorong (LTA) pula akan memastikan kereta sentiasa berada dalam laluan yang betul, dengan bantuan stereng.

Toyota Camry facelift ini juga menerima warna baru, Deep Metal Grey yang anda lihat ini dan akan mula dijual di Eropah pada musim luruh nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required