Subaru Liberty Final Edition 2020 di Australia – edisi selamat tinggal bagi model Legacy terhad 31 unit

Subaru Liberty Final Edition 2020 di Australia – edisi selamat tinggal bagi model Legacy terhad 31 unit

Subaru Australia bakal mengucapkan selamat tinggal buat model Liberty tahun ini, disebabkan permintaan yang berkurangan terhadap sedan tersebut. Menurut syarikat ini, Liberty atau pun turut dikenali sebagai Legacy, hanya terjual sebanyak 2,441 unit dalam tempoh dua tahun ini, berbanding abangnya si wagon Outback yang mencatatkan jualan mencecah 13,844 unit.

Selepas 31 tahun sejak diperkenalkan di negara berkenaan pada tahun 1989, akhirnya Liberty bakal digugurkan dari barisan Subaru pasaran tempatan. Selepas enam generasi, nampak gayanya Australia tidak akan menerima kemasukan model generasi ketujuh. Secara keseluruhannya, sebanyak 153,700 unit model tersebut terjual di sana.

Untuk meraikan salam perpisahan itu, Subaru Australia telah memperkenalkan model Liberty Final Edition yang hanya dikeluarkan sebanyak 31 unit sahaja. Ia dijual pada harga AUD39,930 (RM120,039), kos sebelum atas-jalan, menurut CarAdvice. Ia menjadikannya lebih mahal sebanyak AUD1,990 (RM5,982) berbanding model semasa 2.5i Premium AWD, di mana ia merupakan asas bagi edisi khas tersebut. Syarikat ini berkata, pelanggan akan menerima kelengkapan tambahan bernilai AUD6,400 (RM19,240).

Subaru Liberty Final Edition 2020 di Australia – edisi selamat tinggal bagi model Legacy terhad 31 unit

Ciri kelengkapan tambahan tersebut termasuklah roda aloi STI 18-inci, lip spoiler hadapan, serlahan luaran berwarna hitam, boot lid spoiler belakang dan paten baharu untuk gril hadapan. Di dalamnya, ia diberikan lencana bernombor sebagai menandakan ia adalah Final Edition, bersama sistem bunyi Harman Kardon, kemasan Ultrasuede, jahitan biru dan hitam serta kemasan hitam.

Model ini menawarkan tiga pilihan warna, dengan Magnetite Grey (bersama roda hitam) yang ditawarkan untuk 15 unit, Crystal Black (dengan roda perak) untuk 10 unit dan Crystal White (dengan roda gunmetal) sebanyak enam unit. Tiada perubahan mekanikal diberikan, masih mengekalkan enjin 2.5 liter boxer NA empat-silinder dengan hamburan kuasa 175 PS (173 hp) dan tork 235 Nm, dipadankan bersama Lineartronic CVT dan sistem Symmetrical All-Wheel Drive.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required