Ford Ranger Wildtrak 2021 dalam imej lebih rugged

Ford Ranger Wildtrak 2021 dalam imej lebih <em>rugged</em>

Modifikasi kenderaan, atau paling kurang kemaskini aksesorinya, merupakan perkara biasa bagi ramai orang. Dan, oleh kerana populariti untuk menjadikan setiap satunya unik oleh pemilik, banyak juga pengeluar mula menawarkan versi “rasmi” untuk itu. Ini termasuklah di Australia, dengan versi Ford Ranger Wildtrak X terbaru.

Ini sebenarnya merupakan penawaran ketiga bagi edisi khas berkenaan. Versi terbaru ini menggunakan Wildtrak 2021 – pertama kali dilihat di Thailand awal bulan ini – sebagai asasnya, mengenakan kemasan oran Sabre pada bahagian gril dan sports bar diiringi kemasan hitam yang menggantikan kemasan kelabu.

Selain daripada ini, Wildtrak X juga dipasangkan beberapa aksesori yang menjadikan penampilannya lebih rugged. Paling ketara ialah nudge bar hitam tulen dari Ford sendiri, lengkap dengan pelindungan bahagian bawah bampar serta light bar 20.5-inci Lumen LED. Pemijak sisi gelap juga tersedia, serta lengkung tayar yang kini disudahi dengan warna hitam berkilat untuk melengkapi imej keseluruhannya.

Untuk mengimbangi bahagian lengkung roda yang lebih lebar ini, Wildtrak X menggunakan rim 18-inci lapan jejari dalam warna hitam, dengan offset 35 mm. Di dalam, kerusi dengan jalur Sabre menghiasinya. Penutup ruang karga belakang pula memang sudah ditawarkan standard untuk pasaran Australia sebelum ini lagi.

Tiada sebarang perubahan mekanikal yang dilakukan. Wildtrak X kekal dikuasakan oleh enjin 2.0 liter turbocas berkembar empat-silinder diesel, dengan janaan 213 PS dan 500 Nm tork ke semua roda melalui kotak gear automatik 10-kelajuan. Khas untuk pasaran Australia juga ada enjin lama Puma 3.2 liter turbo lima-silinder, yang menghasilkan 200 PS dan 470 Nm dengan gandingan transmisi automatik enam-kelajuan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required