Hyundai Elantra generasi ke-7 dibuka untuk tempahan

Hyundai Elantra generasi ke-7 dibuka untuk tempahan

Selepas beberapa iklan teaser yang dinaikkan melalui laman Facebook rasmi Hyundai Malaysia, akhirnya ada perkhabaran yang disahkan; Hyundai Elantra generasi ketujuh serba baru akan dilancarkan untuk pasaran Malaysia sebelum tirai tahun 2020 dilabuhkan. Maksudnya, ia akan menemui pelanggan tidak lama lagi.

Pereka di Hyundai menyifatkan rekaan kereta ini sebagai “Futuristic Parametric Dynamics” dan akan memenuhi keperluan gaya hidup generasi muda hari ini. Rekaan luarannya tampil berbeza dan berani, membawakan imej yang jauh berbeza daripada model sebelum ini.

Elantra serba baru ini, yang disifatkan pengeluarnya akan menetapkan trend baru bagi kenderaan segmen C, turut merupakan model Hyundai yang pertama menggunakan teknologi tranmisi pintar dengan prestasi dan penjimatan minyak sekali gus. Digandingkan dengan enjin Smartstream G1.6 MPi petrol, unit ini akan menjana sebanyak 123 PS kuasa pada 6,300 rpm dan tork puncak pada 4,500 rpm.

Hyundai Elantra generasi ke-7 dibuka untuk tempahan

Selain rekaan yang menarik, ruang dalamannya juga diberi perhatian khusus untuk menawarkan pemandu sebuah kabin dengan teknologi canggih. Antaranya, skrin TFT 10.25-inci Supervision da, skrin terapung 8-inci yang ada membawakan imej futuristik yang sama seperti rekaan luarnya. Penataan ruang dalaman ini juga bertujuan untuk memberi capaian terhadap teknologi terkini serta pengalaman dalam-kereta yang progresif kepada semua.

Dari aspek keselamatan, Elantra terbaru ini akan dilengkapi dengan ciri Hyundai SmartSense, yang antaranya terdiri daripada fungsi seperti amaran pra-perlanggaran denga bantuan penghindaran, amaran titik buta, amaran penukaran lorong, kawalan melayar pintar dengan Stop & Go serta amaran perhatian pemandu.

Hyundai Elantra terbaru ini baka dijual pada harga anggaran RM1XX,888, dan kini mula dibuka untuk tempahan dengan yuran serandah RM777. Pelanggan boleh melayari www.hyundai.com.my untuk mendapatkan maklumat lanjut atau berkunjung ke bilik pameran rasmi Hyundai seluruh negara untuk membuat tempahan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required