Vespa GTS 300 HPE Super Tech tiba di M’sia – RM33k

Vespa GTS 300 HPE Super Tech tiba di M’sia – RM33k

Pengedar motosikal Vespa di Malaysia, Didi Resources Sdn Bhd telah melancarkan varian terbaru bagi model GTS 300 HPE iaitu GTS Super Tech. Model yang menjadi versi tertinggi bagi GTS 300 HPE ini dijual pada harga RM33,300 tidak termasuk insurans dan cukai jalan, dan ditawarkan dalam dua warna iaitu Black Vulcano dan Grey Materia.

Kelebihan utama model ini adalah sistem Vespa MIA di mana ia boleh disambungkan kepada telefon pintar, untuk memberikan akses kepada fungsi paparan navigasi, menjawab panggilan, notifikasi mesej, kawalan muzik serta lokasi pusat servis. Operasi sistem ini akan terpapar pada skrin TFT 4.3 inci di hadapan penunggang dan boleh dikawal menggunakan butang di bahagian kiri pemegang.

GTS 300 HPE Super Tech juga dilengkapi dengan sistem brek ABS two-channel serta kawalan cengkaman ASR yang boleh ditutup menggunakan suis di sebelah kiri pemegang. Brek di kedua-dua roda hadapan dan belakang yang bersaiz 12 inci menggunakan unit cakera.

Memandangkan ini adalah sebuah model GTS 300 HPE, ia dilengkapi dengan enjin paling berkuasa yang pernah digunakan oleh Vespa iaitu unit satu silinder 300 cc empat strok, suntikan bahan api, yang dipadankan bersama transmisi CVT, mampu menghasilkan 23.5 hp pada 8,250 rpm dan 26 Nm tork pada 5,250 rpm. Jika dibandingkan dengan enjin pada model sebelumnya, enjin HPE ini mempunyai lebihan kuasa 2.6 hp dan 4 Nm tork.

Kelengkapan lain yang terdapat pada GTS 300 HPE Super Tech adalah lampu hadapan dan belakang LED, cermin sisi krom, kemasan lubang udara hadapan warna kuning, bentuk tempat duduk khas, spring penyerap hentak warna kuning, tangki bahan api 8.5 liter, pengecas USB serta ruang tempat letak barangan di bawah tempat duduk.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required