Proton Saga facelift kini di Mesir – harga bermula RM43k hingga RM53k, ditawar dalam tiga varian

Proton Saga facelift kini di Mesir – harga bermula RM43k hingga RM53k, ditawar dalam tiga varian

Proton Saga facelift kini sudah pun diperkenalkan dalam pasaran Mesir, dikenali sebagai model 2021. Ia ditawarkan dalam tiga varian yang sama seperti pada pasaran Malaysia dan ia diimport sepenuhnya dari negara kita, cuma yang berbeza Saga untuk pasaran Mesir ini dihasilkan dalam versi pemanduan sebelah kiri, diberikan sistem pemanas dan tidak diberikan traction control.

Model paling asas Proton Saga Standard MT dijual pada harga bermula 166,900 pound (RM43,045), versi Standard AT dijual pada harga 188,900 pound (RM48,719), manakala varian tertinggi Premium AT pula dijual pada harga 202,900 pound (RM52,330).

Kesemua kelengkapan yang diberikan pada setiap varian juga sama seperti di Malaysia di mana semua varian dibekalkan dengan ciri seperti lampu hadapan reflektor halogen, cermin sisi larasan elektrik dengan lipatan manual, butang but belakang pada kunci kawalan jauh, spoiler but belakang, paparan meter dengan skrin pelbagai info monokrom, upholsteri fabrik dan tempat duduk belakang boleh lipat.

Kedua-dua varian Standard diberikan pemain audio 1DIN bersama hubungan Bluetooth, dua pembesar suara, penderia parkir hanya untuk bahagian belakang.

Manakala untuk varian tertinggi Saga Premium AT pula, ia menerima tambahan kelengkapan seperti lampu nyalaan siang LED, roda stereng dengan suis telefon dan audio, skrin sesentuh infotainmen ‘terapung’ 7-inci dengan fungsi Android dan EasyConnect (hubungan ke telefon pintar Android), empat pembesar suara, penderia parkir hadapan dan rim aloi 15-inci.

Untuk keselamatan, semua varian diberikan dua beg udara, sistem brek ABS dengan EBD dan BA, serta cagak tempat duduk kanak-kanak Isofix di belakang.

Juga tiada perubahan pada sistem penjana di mana Saga di Mesir ini masih menggunakan enjin 1.3L VVT berkuasa 94 hp pada takat 5,750 rpm tork maksima 120 Nm pada takat 4,000 rpm. Model MT diberikan kotak gear manual lima-kelajuan, manakala varian AT pula dipadankan dengan transmisi automatik empat kelajuan torque converter konvensional.

Setiap pembelian Proton Saga 2021 di Mesir ini diberikan perlindungan waranti pengeluar selama tiga tahun atau 100,000 km, yang mana sampai dahulu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required