GALERI: Mercedes-AMG GLB35 4Matic X247 – SUV 5-tempat duduk; 302 hp; 100km/j dalam 5.2s; RM363,137

GALERI: Mercedes-AMG GLB35 4Matic X247 – SUV 5-tempat duduk; 302 hp; 100km/j dalam 5.2s; RM363,137

Mercedes-AMG GLB 35 4Matic telah pun dilancarkan di pasaran Malaysia pada September lalu sebagai varian tertinggi dalam barisan GLB, bersama-sama dengan GLB 200 dan GLB 250 4Matic. Ditawarkan pada harga atas jalan RM363,137 tanpa insurans dengan pengecualian cukai jualan sehingga 31 Disember ini, kami bawakan galeri penuh bagi SUV lima-tempat duduk mewah ini buat tatapan anda sebelum 2020 melabuhkan tirainya.

Di bawah bonetnya, GLB 35 dilengkapi penjana kuasa M260 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder yang mampu menghamburkan sehingga 306 hp (302 hp) dari 5,800 hingga 6,100 rpm dan tork 400 Nm dari 3,000 hingga 4,000 rpm. Ia turut dipadankan dengan transmisi dwi-klac AMG Speedshift DCT lapan-kelajuan dan sistem pacuan semua roda AMG Performance 4Matic.

Bagi aspek prestasinya, SUV ini hanya mengambil masa sekitar 5.2 saat untuk mencapai pecutan dari sifar ke 100 km/j, sementara kelajuan maksimum yang boleh dicapai terhad kepada 250 km/j. Untuk kuasa perberhentian, ia dikendalikan oleh cakera brek all-round ventilated dan perforated, di mana ia diberikan unit bersaiz 350 mm di hadapan dan dipadankan dengan kaliper empat-omboh, sementara untuk belakang pula digandingkan dengan cakera 330 mm bersama kaliper floating omboh-tunggal. SUV ini juga diberikan suspensi adaptif AMG Ride Control, yang disambungkan ke sistem mod pemanduan Dynamic Select.

Ciri standard yang didatangkan untuk GLB 35 ini termasuklah lampu utama Multibeam LED, pakej luaran AMG Line, roda stereng balutan kulit Nappa, kemasan struktur-karbon, upholstery gentian mikro Dinamica/kulit Artico (dengan jahitan merah), alas lantai AMG dan tempat duduk sport bersama tali pinggang keledar merah designo.

Selain itu, ia turut dilengkapi dengan sistem Mercedes-Benz User Experience (MBUX) bersama dua skrin 10.25-inci, paparan spesfik-AMG dan sokongan bagi Android Auto dan Apple CarPlay. Ciri lain yang turut diberikan termasuklah sistem bunyi sekeliling Burmester, kawalan suhu dwi-zon Thermotronic dengan corong di belakang, tempat duduk hadapan larasan kuasa dengan fungsi memori, pencahayaan ambien dan modul LTE untuk servis ketersambungan Mercedes me.

Untuk membuatkan GLB 35 menyerlah, gril hadapannya menerima rekaan Panamericana seperti mana produk di bawah jenama AMG yang lain, sementara corong ekzos belakangnya pula bulat berbanding berbentuk bujur dan segi empat yang digunakan pada varian yang lebih rendah. Rodanya juga lebih besar iaitu bersaiz 20-inci berbanding unit 18- dan 19-inci yang diberikan pada GLB 200 dan GLB 250 4Matic. Walau bagaimana pun, hanya GLB 35 didatangkan dengan lima-tempat duduk berbanding tujuh-tempat duduk pada dua varian di bawahnya.

Berkenaan dengan keselamatan, SUV ini dilengkapi dengan kamera undur, bantuan titik buta, penghidup enjin dengan kawalan jauh, Bantuan Parkir Aktif dengan Parktronic, Pre-Safe, bantuan brek aktif, akses bebas tangan, Keyless-Go, sistem pemantauan tekanan tayar dan Easy-Pack tailgate. Satu lagi ciri yang tidak diberikan kepada GLB yang bukan-AMG tetapi ditampilkan pada GLB 35 ialah bantuan kekal lorong aktif.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required