Kia lancarkan logo dan slogan baru secara rasmi menerusi persembahan bunga api dan dron di Incheon

Kia sudah pun melancarkan logo serta slogan baharunya secara rasmi, dan apa yang menarik pendedahan tersebut dilakukan menerusi persembahan gergasi bunga api dan juga dron yang di buat di bandar Incheon, Korea Selatan.

Menurut Kia, jenama korporat termasuk slogan “Movement that Inspires” yang baharu ini melambangkan kemahuan mereka untuk menerajui industri mobiliti akan datang dengan menyusun semula semua aspek perniagaannya.

Logo baharu Kia berkenaan kini tidak lagi mempunyai latar belakang berbentuk oval seperti logo sebelum ini yang telah digunakan sejak 1994. Tulisan ‘KIA’ pada logo berkenaan juga diubah dan dibina hanya dengan garisan menegak dan pepenjuru.

Kia menjelaskan bahawa logo tersebut adalah menyerupai tandatangan, manakala garisan yang tidak terputus melambangkan komitmen mereka untuk memberikan “detik-detik inspirasi”. Rekaan simetri berkenaan turut dikatakan melambangkan keyakinan, manakala garisan yang menaik melambangkan cita-cita Kia terhadap jenamanya serta apa yang akan ditawarkan kepada pelanggan.

Kia lancarkan logo dan slogan baru secara rasmi menerusi persembahan bunga api dan dron di Incheon

“Logo baharu Kia ini melambangkan komitmen syarikat untuk menjadi ikon untuk perubahan dan juga innovasi,” kata CEO dan presidennya, Ho Sung Song. “Industri automotif kini sedang melalui fasa transformasi yang pantas, dan Kia sentiasa membentuk dan mengadaptasinya secara proaktif perubahan-perubahan tersebut. Logo baru kami ini melambangkan keiinginan kami untuk menginspirasikan pelanggan kerana mobiliti mereka perlu berevolusi, dan untuk pekerja kami bagi meningkatkan cabaran yang kami hadapi dalam industri yang cepat berubah ini.”

Persembahan pyrotechnic pendedahan logo baharu Kia yang boleh anda tonton menerusi video di atas menggunakan 303 unit dron serta menamplikan ratusan bunga api. Ia turut mencatatkan rekod dunia Guiness baharu sebagai kenderaan tanpa kawalan manusia (UAV) paling banyak yang melancarkan bunga api secara bersama.

Pengenalan logo baharu Kia ini adalah langkah permulaan sebelum strategi jenama baharu syarikat tersebut diumumkan pada 15 Januari nanti. Dalam pendedahan tersebut Kia akan mengumumkan perkara lain termasuk halatuju dan falsafah baharu dan juga aplikasinya terhadap barisan produk masa hadapan.

Identiti korporat baharu Kia ini merupakan sebahagian strategi perniagaan jangka masa panjang Plan S yang akan menyaksikan syarikat tersebut mensasarkan untuk menjadi peneraju dalam pasaran global, dengan fokus terhadap kenderaan elektrik dan servis mobiliti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required