Honda HR-V 2021: Skrin 7-inci, Apple CarPlay dan Android Auto kini standard, lampu LED untuk hibrid

Honda HR-V 2021: Skrin 7-inci, Apple CarPlay dan Android Auto kini standard, lampu LED untuk hibrid

Honda Malaysia telah memperkenalkan model HR-V dengan kemaskini. Semua empat varian yang ada kini menerima skrin tujuh-inci dengan Apple CarPlay dan Android Auto. Selain itu, tambahan dua lagi slot USB turut diberikan di konsol tengah.

Bagi varian HR-V Sport i-DCD, ia kini menerima lebih banyak penambahbaikan. Aspek luaran kini turut menerima lampu utama LED, lampu kabus LED dan lampu belakang LED kombinasi (versi lebih bergaya, yang dikongsi dengan barian V dan RS). Warna Orchid White Pearl sedia ada juga tidak lagi ditawarkan, dan akan digantikan dengan warna Platinum White Pearl. Varian ini turut akan menerima stereng tiga-jejari balutan kulit yang baru.

HR-V ditawarkan dalam empat varian seperti berikut; E (RM104k), Hybrid i-DCD, V (RM113,422), dan RS (RM118,582). Ambil maklum bahawa ini adalah harga dengan pengecualian SST sehingga 30 Jun 2021. Honda Malaysia bagaimanapun belum mengumumkan harga terbaru bagi varian Hybrid i-DCD.

Honda HR-V 2021: Skrin 7-inci, Apple CarPlay dan Android Auto kini standard, lampu LED untuk hibrid

Sepanjang tahun 2020, HR-V menyumbang sehingga 17% daripada jualan keseluruhan Honda Malaysia, dengan varian V menjadi yang paling popular (41%). Passion Red Pearl menjadi warna yang paling popular, meliputi 30% permintaan daripada semua pembelian. Pengeluarnya juga menyifatkan HR-V kekal sebagai SUV kompak bukan-nasional terlaris dengan pegangan pasaran 73% setakat November 2020.

Pengarah Urusan dan CEO Honda Malaysia, Toichi Ishiyama berkata; “Honda Malaysia gembira untuk memperkenalkan HR-V yang dipertingkatkan ini untuk pasaran tempatan. Penawaran terbaru ini adalah hasil daripada maklum balas pelanggan yang ingin kami penuhi dari semasa ke semasa. Antaranya ialah ciri Apple CarPlay.”

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 

Comments

  • hisam on Jan 18, 2021 at 1:40 pm

    hrv rs model 2020 boleh tak tukar skrin 7 inci apple play
    model 2021

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required