BMW M’sia tayang teaser 4 Series G22, tempahan dibuka untuk 430i Coupe M Sport – dari RM405,680

BMW Malaysia telah menayangkan teaser bagi model 4 Series G22 menerusi laman media sosialnya. Ia mengesahkan yang model ini bakal dilancarkan di pasaran tempatan tidak lama lagi dan pra-tempahan menerusi atas talian juga telah dibuka.

Varian yang bakal dilancarkan itu, 430i Coupe M Sport, ditawarkan pada harga atas jalan RM418,800 tanpa insurans. Walau bagaimana pun, dengan pilihan pakej Innovation, ia ditawarkan pada harga RM454,800.

430i dijanakan oleh enjin B48 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder dengan 258 hp dan tork 400 Nm dari 1,550 hingga 4,400 rpm. Dipadankan dengan transmisi automatik Steptronic Sport lapan-kelajuan, dan coupe ini boleh dipecut dari 0-100 km/j dalam 5.8 saat, dan kelajuan maksimumnya mencecah 250 km/j.

BMW M’sia tayang teaser 4 Series G22, tempahan dibuka untuk 430i Coupe M Sport – dari RM405,680

Dengan model M Sport yang ditawarkan, antara ciri luaran menarik yang ditampilkan termasuklah bampar hadapan yang bergaya dengan corong udara yang menonjol, pengambilan udara yang besar dan juga corong bawah yang berbentuk-mangkuk. Gril kidney pula berbingkai krom, bersama butiran di dalamnya dengan sentuhan matte aluminium. Di belakangnya, kelihatan sepasang ekzos krom bulat yang disambungkan ke bampar belakang, dengan elemen ala diffuser, kemasan hitam dan corong sisi yang sama dengan bahagian hadapan.

Varian 430i yang kita terima menampilkan lampu utama LED, lampu kabus LED dan kemasan
BMW Individual high-gloss Shadow Line. Selain itu, ia turut diberikan roda aloi ringan M 19-inci (Style 797 M Bicolour) dengan dibaluti tayar 8J dengan 225/40 runflat di hadapan, dan 8.5J bersama 255/35 di belakang. Suspensi M Sport dan brek M Sport juga diberikan, termasuk dengan kaliper biru bersama logo M.

Di dalamnya, kabin dengan tema gelap (pastinya dengan Anthracite headliner), dengan penawaran kit standard termasuk kemasan Aluminium Tetragon dengan sentuhan Pearl Chrome, Sensatec (kulit sintetik) yang dikombinasikan bersama fabrik dengan upholstery, roda stereng kulit M, pedal spesifik M dan tempat duduk sport larasan elektrik untuk hadapan (dengan fungsi memori untuk pemandu). Ia juga ditampilkan jaluran spesifik M pada tali pinggang keledar.

BMW M’sia tayang teaser 4 Series G22, tempahan dibuka untuk 430i Coupe M Sport – dari RM405,680

Lain-lain kelengkapan termasuklah pencahayaan ambien dengan 11 tema, cermin sisi dengan anti-dazzle untuk sisi pemandu, pengesan hujan dan karpet ‘welcome light’. Turut diberikan ialah pendingin udara automatik tiga-zon, Comfort Access dengan bukaan but tanpa sentuhan, dan paparan instrumen 12.3-inci digital penuh BMW Live Cockpit Professional.

Bagi infotainmen, 430i M Sport didatang dengan sistem BMW Navigation bersama paparan sentuhan sensitif 10.25-inci dan juga sistem sokongan hard drive termasuk storan untuk fail audio. Selain itu, ia turut diberikan BMW ConnectedDrive, Bluetooth dan pengecas tanpa wayar serta sistem pembesar suara “HiFi” BMW.

Untuk kit bantuan pemandu, coupe ini didatangkan dengan Bantuan Pemanduan bersama Amaran Ketibaan Lorong, Amaran Menukar Lorong dan amaran pelanggaran hadapan dengan campurtangan brek, amaran trafik lintasan belakang dan pencegahan pelanggaran belakang. Selain itu, ia turut diberikan kawalan kelajuan dengan fungsi brek, kamera undur dan Bantuan Parkir dengan Bantuan Mengundur.

BMW M’sia tayang teaser 4 Series G22, tempahan dibuka untuk 430i Coupe M Sport – dari RM405,680

Setakat itu sahaja ciri yang ditawarkan, tetapi jika anda memilih pakej Innovation, kos tambahan sebanyaj RM36,000 dikenakan. Dengan kos tersebut, anda bakal menerima upholstery kulit Vernasca bagi menggantikan kombinasi fabrik, IP dengan Sensatec, BMW Laserlights, bantuan lampu tinggi dan Sistem Bunyi Sekeliling Harman Kardon.

BMW Malaysia juga memberikan pilihan untuk model baharu mereka, sama ada untuk meningkat taraf sistem bunyi yang lebih berjenama dan material kulit pada pemukaan, atau pun tidak. Jika mahu, anda perlu membayar kos ekstra.

Harga atas jalan bagi 430i Coupe M Sport ini, tanpa insurans, sebenarnya ialah RM405,680 dan bukannya RM418,800, tetapi kereta ini didatangkan dengan waranti selama dua-tahun (dengan perbatuan tanpa had, tiada servis percuma) secara standard.

Klik untuk besarkan

Jika tawaran tersebut tidak memuaskan hati anda, BMW turut menawarkan wearanti lima-tahun dengan pakej servis, pada kos yang tertentu. Dengan tambahan kos RM5,900, anda bakal menerima waranti selama lima tahun (juga dengan perbatuan tanpa had), RM8,800 untuk lima-tahun/100,000 km bagi pakej servis, atau RM14,700 untuk kedua-dua waranti + servis bagi tempoh lima-tahun. Kombinasi waranti + servis pula ditawarkan dengan harga istimewa bernilai RM13,120, iaitu diskaun sebanyak 11%. Ini merupakan langkah baharu yang diambil oleh BMW Malaysia.

Jadi, harga RM418,800 yang ditawarkan adalah inklusif bagi waranti lima-tahun dan pakej servis, di mana ia adalah pilihan. Dan Pakej Innovation pula berharga RM454,800. Dan kereta ini boleh menjadi harga serendah RM405,680, jika anda sanggup mengambil waranti dua-tahun sahaja.

Pra-tempahan bagi 430i Coupe M Sport secara dalam talian iaitu menerusi laman web rasmi BMW dikenakan fi sebanyak RM1,000, bermula sekarang hingga 18 Mac ini. Manakala penghantarannya bermula pertengahan 2021, dan semua harga yang dinyatakan adalah termasuk cukai jualan. Walau bagaimana pun pengecualian cukai jualan 2020 yang diumumkan oleh kerajaan telah dilanjutkan sehingga 30 Jun 2021.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required