PKP 2.0: Pasangan berkahwin yang terpisah boleh rentas negeri bermula esok, dengan kebenaran polis

PKP 2.0: Pasangan berkahwin yang terpisah boleh rentas negeri bermula esok, dengan kebenaran polis

Kerajaan telah membuat keputusan untuk membenarkan pergerakan rentas negeri bagi pasangan suami isteri yang terpisah akibat PKP yang sedang berlangsung ketika ini.

Dalam satu kenyataan media hari ini, Menteri Kanan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengumumkan bahawa individu yang sudah berkahwin akan dibenarkan merentas negeri untuk bertemu dengan pasangan mereka bermula esok (27 Januari 2021). Bagaimanapun, mereka terlebih dahulu perlu mendapatkan kebenaran daripada polis.

Beliau menambah, mereka yang mempunyai simptom pula dinasihatkan untuk mengambil ujian swab terlebih dahulu untuk memastikan mereka bebas daripada Covid-19 sebelum membuat perjalanan, agar tidak menjangkiti orang lain.

Setakat ini, hampir seluruh Malaysia dikenakan PKP 2.0, dengan tarikh akhir sehingga 4 Februari nanti. Ini terkecuali bagi Sarawak yang hanya dikenakan PKPB, yang hanya menyaksikan Sibu diletakkan di bawah PKP.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required