Beberapa jalan di daerah Gombak ditutup sehingga awal pagi 29 Jan ini sempena perarakan Thaipusam

Beberapa jalan di daerah Gombak ditutup sehingga awal pagi 29 Jan ini sempena perarakan Thaipusam

Biar pun negara masih dalam pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan kedua (PKP 2.0), namun Majlis Keselamatan Negara (MKN) membenarkan perarakan sempena sambutan Thaipusam yang berlangsung esok, diteruskan dengan bersyarat.

Justeru, Polis Daerah Gombak telah mengumumkan beberapa jalan di daerah berkenaan ditutup mulai hari ini sehinggalah awal pagi 29 Januari 2021. Menurut ketua polis daerah berkenaan, ACP Arifai Tarawe, penutupan jalan ini adalah untuk perarakan membawa Arca Dewa Murugan bermula dari Kuil Sri Maha Mariamman, Jalan Tun H.S Lee ke Kuil Seri Subramaniam, Batu Caves pada esok, laporan Bernama.

“Laluan terbabit adalah susur ke Kuil Batu Caves dari arah Bulatan Batu Caves, susur MRR2 ke Jalan Perusahaan Batu Caves, simpang Jalan Perusahaan ke Bulatan Batu Caves, jalan ke tempat mandian utama, Sungai Batu Caves,” katanya.

Dalam masa yang sama, beliau turut menasihatkan orang ramai tidak perlu hadir, kerana upacara sembahyang di kuil sempena Thaipusam kali ini tidak dibenarkan, dan semua pihak juga hendaklah mematuhi SOP yang ditetapkan.

“Polis tidak akan teragak-agak mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana pihak yang melanggar SOP PKP (Thaipusam) yang telah ditetapkan MKN,” ujarnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required