Hyundai Tucson N Line 2021 diperkenalkan – 1.6 T-GDI elektrifikasi, PHEV 265 PS, penyerap hentak adaptif

Hyundai Tucson N Line 2021 diperkenalkan – 1.6 T-GDI elektrifikasi, PHEV 265 PS, penyerap hentak adaptif

Hyundai Tucson N Line 2021 telah pun diperkenalkan secara rasmi menjelang pelancarannya di benua Eropah. SUV segmen-C ini menampilkan prestasi yang lebih menguja, dengan elemen penggayaan yang eksklusif serta beberapa ciri kelengkapan baharu.

Bagi aspek rekaan, bampar hadapan yang lebih berani ditampilkan bersama corong pengambilan udara yang dirombak semula, bersama ciri lain termasuk gril parametrik hitam berkilat dengan lencana N Line, lapisan warna badan, bingkai hitam untuk lampu utama dan perumah cermin sisi dengan rona hitam berkilat.

Di belakangnya, ia digandingkan dengan spoiler aerodinamik yang lebih besar dengan fin, reflector band berwarna merah pada bahagian bawah bampar, diffuser dan corong ekzos berkembar. Tucson N Line juga dipadankan dengan roda 19-inci dengan paten parametrik secara standard.

Hyundai Tucson N Line 2021 diperkenalkan – 1.6 T-GDI elektrifikasi, PHEV 265 PS, penyerap hentak adaptif

Ia turut didatangkan dengan tujuh pilihan warna luaran – Shadow Grey (seperti dilihat di sini; eksklusif untuk N Line sahaja), Polar White, Engine Red, Sunset Red, Dark Knight, Shimmering Silver, dan Phantom Black. Kesemua warna kecuali dua yang terakhir itu didatangkan dengan ciri pilihan bumbung Phantom Black dengan imej dua-tona.

Di dalamnya, kabin Tucson biasa masih mengekalkan ciri sedia ada termasuklah dwi skrin 10.25-inci – satu untuk instrumen dan satu lagi untuk sistem infotainmen. Ciri unik yang ditampilkan pula termasuklah tempat duduk sport jenama-N dengan suede hitam dan kulit, jahitan kontras merah, headliner hitam, roda stereng N dengan logo N, penukar gear N dan pedal kaki logam.

Untuk pelancarannya, ia akan ditawarkan dengan empat varian bagi enjin 1.6 liter empat-silinder T-GDI. Pilihan asas merupakan varian tunggal yang tanpa elektrifikasi, menawarkan 150 PS. Selain itu, enjin bagi varian lain digandingkan dengan sistem mild-hybrid 48-voltan, dengan kuasa 150 PS atau 180 PS.

Hyundai Tucson N Line 2021 diperkenalkan – 1.6 T-GDI elektrifikasi, PHEV 265 PS, penyerap hentak adaptif

Tucson N Line Hybrid pula akan menerima larasan yang lebih berprestasi iaitu dengan lonjakan kuasa mencecah 230 PS, di mana model tertinggi bagi PHEV mampu meledak sehingga 265 PS. Setakat ini, Hyundai belum memberikan perincian penuh untuk penjana kuasa ini.

Pengeluar kereta ini juga menawarkan sistem suspensi kawalan elektronik sebagai pilihan, yang dilengkapi dengan penyerap hentak adaptif. Menurut Hyundai, model yang dilengkapi dengan sistem ini akan menikmati pemanduan yang lebih selesa dan karakteristik lebih sporty.

Untuk aspek keselamatam, Tucson N Line dilengkapi dengan sistem Hyundai SmartSense yang merangkumi bantuan pemanduan di lebuhraya, bantuan pencegahan pelanggaran hadapan dengan pengesan pejalan kaki, bantuan kekal lorong, bantuan ikut lorong dan paparan titik buta secara standard. Selain itu, ia turut menampilkan bantuan lampu tinggi dan juga paparan pandangan sekeliling.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required