Nissan Pathfinder 2022 bakal diperkenalkan 4 Feb ini

Sekali lagi Nissan telah menyiarkan teaser bagi model generasi akan datang Pathfinder yang direncana bakal diperkenalkan pada 4 Februari ini. SUV saiz sederhana tiga-barisan tempat duduk ini juga akan diperkenalkan bersama Frontier baharu dan ia akan diposisikan di atas X-Trail (yang dijual di Amerika Syarikat sebagai Rogue) dalam pasaran crossover di negara Uncle Sam itu.

Walau pun video di atas menunjukkan serba sedikit rekaan Pathfinder tetapi visual silhouette tidak banyak membantu untuk kita mengimaginasi imej SUV ini. Tetapi kelihatan rekaan lampu belakang lebar sepenuhnya di atas logo Pathfinder yang terletak di bahagian tengah. Begitu juga dengan lampu nyalaan siang LED gaya-kening yang nipis pada bahagian hadapannya. Itu sahaja yang boleh terlihat menerusi video ini.

Nissan Pathfinder 2022 bakal diperkenalkan 4 Feb ini

Buat setakat ini Nissan masih menyimpul rahsia mengenai model ini, namun dikhabarkan Pathfinder akan kekal menggunakan enjin 3.5 liter naturally-aspirated seperti mana model semasa. Penjana kuasa ini boleh menghamburkan sebanyak 270 hp dan tork 340 Nm, dipadankan dengan CVT bersama sistem pacuan roda-hadapan atau pun semua-roda.

Seperti yang disebutkan, model yang juga bakal didedahkan pada 4 Februari ini ialah Frontier baharu, yang akan terus menggunakan asas binaan Navara D40 berbanding model semasa D23 yang dijual di peringkat global. Seperti model facelift Navara, ia juga banyak menerima sentuhan rekaan daripada Titan, termasuklah gril berbentuk-U dan juga lampu nyalaan siang berbentuk-C.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required