Lexus LS 500 facelift 2021 dibuka tempahan di Malaysia – varian Luxury, Executive, dari RM1.023j

Lexus LS 500 facelift 2021 dibuka tempahan di Malaysia – varian Luxury, Executive, dari RM1.023j

Lexus Malaysia telah mengumumkan tempahan untuk Lexus LS facelift 2021 kini dibuka. Model sedan tersebut, LS 500, ditawarkan dengan dua varian; LS 500 Luxury dengan harga RM1,023,629 dan LS 500 Executive Kiriko pula berharga RM1,304,768, kedua-duanya harga atas jalan tanpa insurans, tetapi dengan pengurangan cukai jualan yang sedang berlangsung hingga 30 Jun ini.

Kedua-duanya tampil dengan enjin yang sama iaitu Dynamic Force 3.5 liter turbo-berkembar V6 dengan hamburan kuasa 421 PS (415 hp) pada 6,000 rpm dan tork 600 Nm dari 1,600 hingga 4,800 rpm. Ia dipadankan dengan transmisi automatik 10-kelajuan yang menyalurkan pacuan ke roda belakang. Unit penjana kuasa V35A-FTS ini membolehkan jentera ini dipecut dari titik sifar ke 100 km/j dalam hanya lima saat dan mampu mencapai kelajuan sehingga 250 km/j dengan pengehad-elektronik.

Peningkatan luaran yang diberikan suntikan lebih segar termasuklah bampar hadapan yang dirombak semula dan juga rekaan lampu utama projektor LED tiga-beam, yang disambung ke BladeScan Adaptive High Beam System (AHS), lampu nyalaan siang berbentuk anak panah dan juga indikator jujukan.

Gril spindle berkarakteristik turut diberikan rombakan semula dengan kemasan metalik gelap, dan lampu belakang kombinasi LED dengan kemasan hitam berkilat turut diberikan. Selain itu, ia turut dipadankan dengan roda aloi metalik hyper chrome 20-inci.

Secara standard, LS didatangkan dengan Adaptive Variable Suspension (AVS) dan sistem suspensi udara, ia juga diberikan sistem mod pemanduan dengan enam pilihan – Eco, Comfort, Customise, Normal, Sport S dan Sport S+.

Di dalamnya, kabin LS 500 Luxury ditawarkan dengan skim warna sama ada Chateau, Hazel atau Hitam. Ciri standard yang diberikan termasuklah kulit upholstery, tempat duduk hadapan dengan larasan kuasa 28-hala bersama fungsi pemanas dan aliran udara, tempat duduk belakang dengan larasan 18-hala, kluster instrumen digital dan paparan utama berwarna.

Turut diberikan skrin sesentuh multimedia 12.3-inci definisi-tinggi baharu dengan sistem navigasi Lexus binaan dalam dan sokongan Apple CarPlay/Android Auto, sistem kawalan suhu empat-zon, panel skrin sesentuh pelbagai-operasi di belakang yang menawarkan larasan kawalan bagi tempat duduk, aliran udara dan tirai suria larasan elektronik.

Bagi Executive Kiriko pula, ia diberikan pilihan dalaman Hitam dan Crimson/Hitam. Selain itu, ia turut menampilkan pakej kemasan hiasan Kiriko Cut Glass dan juga beberapa kit tambahan lain.

Ini termasuklah tempat duduk belakang 22-hala dengan fungsi ottoman dan urut, serta kotak penyejukan di belakang. Executive juga didatangkan dengan sistem bunyi sekeliling Mark Levinson Reference 23-pembesar suara, 16-saluran (Luxury menampilkan sistem Lexus Premium Audio dengan 12-pembesar suara, lapan-saluran), dan paparan hiburan LCD 11.6-inci untuk tempat duduk belakang.

Seperti yang dijangka, tiada pengurangan bagi kit bantuan pemanduan dan keselamatan dan kedua-duanya masih dilengkapi dengan 12 beg udara dan Lexus Safety System+ secara standard. Ini termasuklah Sistem Pra-Pelanggaran (PCS) dengan pengesan pejalan kaki dan penunggang basikal, Kawalan Kelajuan Radar Dinamik (DRCC) dengan fungsi Stop & Go, Bantuan Mengesan Lorong (LTA), kawalan kelajuan adaptif, paparan titik buta dan kepekaan lintasan trafik belakang.

Terdapat 10 warna luaran yang ditawarkan untuk LS ini, termasuklah Iridium Silver, Sonic Iridium dan Deep Blue Mica. Menurut Lexus Malaysia, penghantaran pertamanya dijadualkan bermula Mei ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required