McLaren Artura hybrid V6 supercar diperkenal 17 Feb

McLaren Artura hybrid V6 supercar diperkenal 17 Feb

McLaren bakal memperkenalkan supercar hibrid terbaharunya, Artura, yang dijadualkan pada 17 Februari ini. Menurut CarAdvice, tarikh yang didedahkan ini berdasarkan jemputan acara digital yang dihantar oleh McLaren untuk pelanggannya di China.

Artura dilaporkan dipadankan dengan enjin petrol pengecas-turbo berkembar enam-silinder berbanding unit V8, dan penjana kuasa yang lebih kecil ini akan dielektrifikasikan untuk sistem keseluruhan kuasa mencecah 600 PS. Supercar ini merupakan model hibrid siri produksi pertama yang diperkenalkan oleh McLaren dan ia dijangka menggantikan barisan Sport Series yang masih ada dalam pasaran, yang merangkumi 540C, 570S, 570GT, 600LT dan 620R.

“Sebagai supercar hibrid prestasi tinggi pertama kami, DNA McLaren memang jelas dalam segala aspek kejuruteraan, kuasa yang ekstrem, elektrifikasi dan ketangkasan perlumbaan. Hasilnya menjadikan pengalaman pemanduan yang lebih jitu,” ujar McLaren.

CEO McLaren Mike Flewitt turut berkata, “Setiap elemen bagi Artura adalah serba baharu – bermula dari senibina platform dan setiap bahagian penjana kuasa High-Performance Hybrid, hingga ke luaran, dan dalaman – dengan menggunakan pengalaman McLaren selama beberapa dekad dalam mempelopori teknologi perlumbaan super-lightweight dan kenderaan jalan raya untuk membawa semua kepakaran kami dalam elektrifikasi supercar.”

Artura sebenarnya bukanlah jentera hibrid pertama McLaren. Model lagenda P1 merupakan hentera hibrid pertama jenama ini, diikuti dengan Speedtail. Walau bagaimana pun, ia merupakan model produksi terhad, dan tidak bagi Artura.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required