WMoto ES125 tiba di pasaran Malaysia – dari RM4.6k

WMoto ES125 tiba di pasaran Malaysia – dari RM4.6k

MForce Bike Holdings Sdn Bhd selaku pengedar rasmi motosikal WMoto di Malaysia telah melancarkan sebuah model baru iaitu ES125. Skuter ini ditawarkan dalam dua versi iaitu Standard dan Special Edition, dengan harga masing-masing RM4,588 dan RM4,888 tidak termasuk insurans dan pendaftaran.

Beza antara dua versi ini cumalah warna, di mana Standard ditawarkan dalam pilihan warna hitam, kelabu dan merah sementara Special Edition menggunakan warna turquoise berserta rim dan beberapa kemasan lain yang berwarna oren.

WMoto ES125 dipacu oleh enjin satu silinder 118.8 cc yang menggunakan sistem bahan api karburator dan penyejukan udara, mampu menghasilkan kuasa 8 hp pada 7,500 rpm dan 9.5 Nm tork pada 6,000 rpm. Untuk menghidupkan enjin, pemilik boleh menggunakan pemula elektrik ataupun penendang.

Pada bahagian roda, ia menggunakan rim 14 inci yang dibalut tayar 70/90 di hadapan dan 80/90 di belakang, sementara brek pula terdiri daripada unit cakera di hadapan dan dram di belakang. Suspensi menggunakan padanan fork teleskopik serta satu penyerap hentak di belakang.

Berat keseluruhan ES125 cumalah 95 kg, dan kelengkapan lain yang terdapat padanya termasuk tangki bahan api tiga liter, tempat simpanan barang sembilan liter di bawah tempat duduk, lampu hadapan dan DRL jenis LED serta pengecas USB.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required