Ford dedahkan trak lumba Bronco 4600 kelas stock

Ford dedahkan trak lumba Bronco 4600 kelas stock

Ford Performance telah mendedahkan trak lumba Bronco 4600 baru, yang akan menyertai perlumbaan kelas stock Ultra4 di Amerika Syarikat tidak lama lagi. Berbeza berbanding trak Bronco Ultra4 4400 kelas tanpa had yang diubah suai ekstrem sebelum ini, Bronco 4600 pula nampak lebih ‘biasa’ dan menggunakan betul-betul unit kereta produksi.

“Melakukan perubahan dalam dunia offroad dan bertanding dengan kemampuan offroad kelajuan tinggi Bronco sentiasa menjadi teras kepada warisan jenama Bronco. Trak lumba Bronco 4600 ini memberi penekaran kepada warisan sukan permotoran kami dan bagaimana Bronco 2021 boleh diubah suai bermula dari unit yang keluar dari pusat pameran kepada unit lumba kelas stock Ultra4,” kata pengurus pemasaran Ford SUV, Dave Rivers.

Bronco 4600 ini dibina atas model asas Bronco 2021 dua pintu dengan pakej Sasquatch, dan dikuasakan oleh enjin V6 twin turbo 2.7 liter EcoBoost yang dipadankan bersama transmisi SelectShift 10 kelajuan. Ia juga digunakan sebagai platform untuk menguji pelbagai aksesori yang dibangunkan oleh Ford Licensed Accessories dan Ford Performance.

Dengan mengambil input daripada model Bronco R Prototype yang digunakan dalam perlumbaan Baja 1000 2019 dan 2020, Bronco 4600 dipasang dengan suspensi High-Performance Off-Road Stability Suspension (HOSS) System yang terdiri daripada penyerap Fox dengan reservoir kawalan jauh, serta penghenti hentakan pneumatik Fox di semua empat penjuru. Brek menggunakan unit daripada Wilwood Engineering, sementara rim pula adalah Method Race Wheels 202 Forged Beadlock, dibalut tayar BFGoodrich Mud-Terrain T/A KM3 bersaiz 35 inci.

Hab portal kegunaan berat di hadapan datang daripada 74 Weld, dan ia disambung dengan control arm Triton Engineering serta rak stereng hidraulik Howe dengan sistem penyejuk. Demi memastikan tork dapat sampai kepada roda hadapan dengan cekap, ia menggunakan differential Dana AdvanTEK yang boleh dikunci secara elektronik, bersama halfshaft buatan khas RCV.

Pada bahagian belakang, gandar standard diganti dengan unit XD60 daripada Dynatrac ProRock, dan dijadikan lengkap dengan Air Locker ARB 35-spline, serta syaf dan hab Spidertrax Spider 9. Untuk bahagian luaran badan, bampar besi hadapan dan belakang datang daripada Ford Performance, winch daripada Warn Zeon dan lampu LED daripada Rigid. Roll cage buatan khas pada kenderaan ini adalah hasil daripada Geiser Brothers.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required