Honda CB350 RS dilancar di India – bentuk scrambler

Honda CB350 RS dilancar di India – bentuk scrambler

CB adalah antara nama model yang mempunyai sejarah panjang bagi Honda. Walaubagaimanapun, kalau anda perhatikan, bentuk klasiknya hanya dikekalkan pada CB1000R, sementara model CB yang lain kebanyakannya sudah dijadikan dengan bentuk naked moden.

Itu adalah tidak tepat kerana Oktober tahun lalu, Honda memperkenalkan H’Ness 350 untuk pasaran India. Model ini menggunakan bentuk sebuah motosikal klasik tetapi enjinnya adalah unit moden iaitu satu silinder 350 cc dengan suntikan bahan api dan kuasa 20.8 hp/30 Nm tork.

Daripada model ini, Honda telah memberitahu akan mengeluarkan beberapa lagi variasi dan nampaknya yang pertama sudah pun diperkenalkan di India. Ia menggunakan nama CB350RS dan mempunyai ciri-ciri lebih kepada sebuah scrambler.

Motosikal ini kelihatan lebih ranggi dengan tiada tempat pemegang di belakang, bunga tayar yang lain, ekzos serba hitam dengan kemasan krom di tengah, pelindung bawah enjin, bentuk tempat duduk bertingkat, getah pelindung fork, warna dua tona serta penghadang lumpur yang lebih moden.

Bahagian lain masih dikekalkan sama seperti H’Ness 350 termasuk brek cakera depan dan belakang yang dilengkapi sistem ABS two-channel, kawalan cengkaman Honda Selectable Torque Control (HSTC), rim 19 inci di hadapan, 18 inci di belakang, transmisi lima kelajuan serta sambungan Bluetooth. Harga CB350 RS di India adalah 196,000 rupee (RM10,800).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required