GALERI: Subaru Forester 2.0i-L GT Lite Edition – penampilan lebih ranggi dan bergaya, harga RM164k

GALERI: Subaru Forester 2.0i-L GT Lite Edition – penampilan lebih ranggi dan bergaya, harga RM164k

Awal bulan lalu, TC Subaru telah melancarkan satu versi baru bagi Forester yang dipanggil sebagai Forester 2.0i-L GT Lite Edition. Ia dijual pada harga RM163,788 tidak termasuk insurans dan ini adalah harga yang sudah dikira bersama pengecualian cukai yang diberikan sekarang (50% kerana ia diimport sepenuhnya dari Thailand) dan kenderaan didatangkan dengan jaminan lima tahun atau 100,000 km.

Kini, kami sudah mempunyai galeri penuh model ini dan anda boleh saksikannya di bawah. Model ini sebenarnya menggunakan asas daripada Forester 2.0i-L, tetapi dipasang dengan kit badan yang lebih sporty dan ranggi. Antara bahagian yang ditambah adalah lip bampar di hadapan dan belakang, side skirt, spoiler bumbung dan muncung ekzos yang lebih besar.

Selain daripada itu, ia sama sahaja seperti varian 2.0i-L, termasuklah kelengkapan seperti rim 17 inci, lampu kabus halogen, lampu utama dan belakang LED, tempat duduk balutan kulit dan boleh dilaras secara elektrik di hadapan, pendingin hawa automatik dua zon, head unit lapan inci dengan enam pembesar suara, kamera 360 darjah dan cruise control.

Ciri keselamatan juga tidak berubah, di mana varian baru ini dilengkapi tujuh beg udara (depan, tepi, bidai dan kaki pemandu), Vehicle Dynamics Contro, ABS, EBD, BA, cagak Isofix dan brek parkir dengan ciri Auto Vehicle Hold.

Di bawah hud terdapat enjin boxer empat silinder NA 2.0 liter yang dipadankan bersama transmisi Lineartronic CVT dan sistem pacuan Symmetrical All-Wheel Drive. Enjin ini mampu menghasilkan kuasa sehingga 156 PS pada 6,000 rpm dan 196 Nm tork pada 4,000 rpm.

Melalui sistem SI-Drive (Subaru Intelligent Drive), pemandu boleh memilih dua mod iaitu Intelligent atau Sport, dan kenderaan ini juga datang dengan ciri Hill Descent Control, Active Torque Vectoring dan X-Mode yang memberikan pilihan mod Snow atau Dirt. Warna yang ditawarkan untuk varian ini semuanya ada tujuh.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required