HondaJet – pesawat paling laris dalam kelasnya 4 tahun berturut-turut, 31 unit diserah sepanjang 2020

HondaJet – pesawat paling laris dalam kelasnya 4 tahun berturut-turut, 31 unit diserah sepanjang 2020

The HondaJet is the Most Delivered Aircraft in its Class for the Fourth Consecutive Year

Mungkin ramai yang tak tahu Honda ada buat pesawat ringan yang digelar sebagai HondaJet bukan? Dan baru-baru ini Honda telah mengumumkan bahawa HondaJet merupakan pesawat yang paling banyak telah diserahkan kepada pelanggan dalam kelasnya untuk tahun keempat berturut-turut.

Angka tersebut diperolehi berdasarkan data yang dikeluarkan oleh General Aviation Manufacturers Association (GAMA). Sepanjang tahun 2020, Honda Aircraft Company telah berjaya menyerahkan sebanyak 31 pesawat kepada pelanggannya di seluruh dunia.

“Ketika pandemik Covid-19 telah menyebabkan keselururan penghantaran jet perniagaan merosot berbanding tahun sebelumnya, kami turut melihat bahawa ia mempercepatkan peralihan kepada mod pengangkutan yang lebih selamat dan mampan,” kata presiden dan CEO Honda Aircraft Company, Michimasa Fujino.

“Penghantaran HondaJet pulih dengan cepat ke tahap pra-Covid menjelang akhir tahun, menunjukkan pelanggan di seluruh dunia terus memilih HondaJet. Ini termasuk ramai pemilik jet perniagaan pertama, yang sedar manfaat untuk bergerak secara peribadi. Kami percaya bahawa HondaJet akan terus menyumbang kepada pemulihan perniagaan penerbangan pasaran global,” katanya lagi.

Honda Aircraft Company turut mengumumkan bahawa HondaJet Japan kini telah memulakan servis carter di bawah Perkhidmatan Pengangkutan Udara, di bawah Undang-undang Penerbangan Jepun, menjadikan pesawat tersebut lebih mudah untuk diakses oleh pengembara di Jepun.

Pada 2020, Honda Aircraft Company telah mengembangkan asas global mereka dengan mendapat kelulusan di Pakistan dan Rusia. Buat masa sekarang, servis dan jualan syarikat berkenaan telah pun bertapak di Amerika Utara, Eropah, Amerika Latin, Asia Tenggara, China, Timur Tengah, India, Jepun dan Rusia.

Flit HondaJet juga terus bertambah – lebih 170 pesawat HondaJet kini beroperasi di seluruh dunia dengan 68,000 jam penerbangan. Syarikat tersebut turut membuka pusat servis serta pusat latihan penerbangan baharu di UK tahun lalu bagi memperkuatkan jaringan servis dan sokongan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required