Hyundai Bayon bakal diperkenalkan pada 2 Mac ini

Hyundai Bayon bakal diperkenalkan pada 2 Mac ini, apabila Hyundai Eropah mengesahkan tarikh tersebut menerusi saluran media sosial. Pertama kali diumumkan pada November lalu, nama bagi SUV segmen-B kompak ini diilhamkan dari sebuah bandar di Perancis, Bayonne.

Bagi rekaannya, teaser sebelum ini mendedahkan Bayon memiliki paras rupa yang menonjol, dengan jaluran DRL yang disambung ke gril atas yang agak nipis. Sementara itu, lampu utama, bersama corong penggambilan udara, telah ditempatkan di sudut bampar di sebelah gril bawah yang besar.

Pada bahagian belakang, tailgate bersudut dengan lampu berbentuk kepala anak panah, disambung ke palang pencahayan yang nipis. Rekaan kedua-dua bahagian hadapan dan belakang seakan menampakkan model ini agak lebar biar pun ia sebenarnya kompak.

Buat masa ini, Hyundai belum mendedahkan sebarang perincian teknikal, namun difahamkan, Bayon memiliki banyak persamaan dengan model i20 terkini. Malah ia turut mendakwa model ini bakal menggantikan model Active di beberapa pasaran terpilih.

Untuk enjin, dijangkakan ia bakal menerima penjana kuasa pengecas turbo tiga-silinder, bersama pilihan transmisi sama ada manual atau dwi-klac. Varian N prestasi juga mungkin akan ditawarkan, seperti mana model i20.

Apabila dilancarkan kelak, Bayon bakal bersaing rapat dengan model lain termasuk Ford Puma dan Toyota Yaris Cross, di mana kedua-duanya berdasarkan model hatchback segmen-B, iaitu Fiesta dan Yaris. Kita akan mengetahui lebih banyak mengenai Bayon apabila ia dilancarkan kelak.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required