Harley-Davidson Pan America 1250 – tempahan di Malaysia dibuka, harga RM99,000 untuk model asas

Harley-Davidson Pan America 1250 – tempahan di Malaysia dibuka, harga RM99,000 untuk model asas

Baru sahaja didedahkan kepada dunia, kini Harley-Davidson Pan America 1250 kini sudah mempunyai harga untuk pasaran Malaysia, iaitu bermula RM99,000 bagi model asas dan RM115,900 bagi model Special. Harga ini tidak termasuk insurans, cukai jalan dan bergantung kepada aksesori pilihan.

Pan America 1250 adalah model pertama yang membawa Harley-Davidson ke dalam segmen jelajah/adventure, dan ia dikuasakan oleh enjin v-twin 1,250 cc H-D Revolution Max 1250, bersama padanan kotak gear enam kelajuan untuk menghasilkan maksimum 150 hp dan 127 Nm tork.

Beza utama antara model asas dengan model Special adalah pada bahagian suspensi, di mana model Special mendapat suspensi semi aktif yang terdiri daripada unit Showa BFF di hadapan dan Showa BFRC di belakang manakala model asas menggunakan fork dan monoshock biasa, tetapi masih boleh dilaras sepenuhnya secara manual.

Pada bahagian roda, Pan America 1250 menggunakan cakera berkembar berserta angkup Brembo empat piston dan rim 19 inci yang dibalut tayar 120/70 di hadapan, sementara di belakang pula terdapat brek cakera, angkup satu piston dan rim 17 inci yang dibalut tayar 170/60.

Kelengkapan lain yang disediakan pada motosikal ini adalah termasuk panel instrumen TFT-LCD 6.8 inci dengan sambungan Bluetooth, semua lampu jenis LED, tangki bahan api 21.2 liter, berat 229 kg (242 kg bagi Special) serta jarak dari tanah 210 mm.

Tempahan untuk model ini sekarang sudah dibuka di Malaysia melalui pengedar rasminya, dan ia dijangka dapat diserahkan kepada pemilik sama ada dalam bulan April atau Mei tahun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required