Kia K8 – bahagian dalam didedah sebelum pelancaran

Kia K8 – bahagian dalam didedah sebelum pelancaran

Sedikit demi sedikit bahagian untuk Kia K8 didedah, sebelum ia dilancarkan secara rasmi, dan kali ini kita dapat melihat bahagian dalamnya. Kia menjanjikan “ruang rehat kelas pertama di dalam, yang menggabungkan kemewahan premium dengan gaya tidak keterlaluan dan keselesaan tanpa bandingan.”

Bahan kayu banyak digunakan untuk kemasan, termasuklah pada panel pintu, konsol tengah serta papan pemuka. Bagi papan pemuka, kayu itu dijadikan mempunyai tekstur bersegi, seperti yang digunakan pada tempat duduk, pelindung pembesar suara serta bahagian lain yang dibalut kulit Nappa.

Melengkapi penggunaan kemasan kayu serta kulit ini adalah besi, yang mana Kia memberitahu, mempunyai “elemen gaya inspirasi terus daripada kapal layar moden.” Ia juga memberitahu gabungan gaya baru dan lama ini “mencipta rasa muda dan ‘industrial chic‘.”

Kia K8 – bahagian dalam didedah sebelum pelancaran

Di atas papan pemuka terdapat panel paparan panoramik yang melengkung, terdiri daripada dua skrin 12 inci. Satu daripadanya adalah untuk panel instrumen sementara satu lagi adalah skrin sesentuh untuk sistem infotainmen. Bawah padanya terdapat panel sesentuh untuk dua fungsi iaitu melaras sistem pendingin hawa dan akses kepada pelbagai fungsi infotainmen.

Untuk menukar modnya, anda boleh menggunakan butang yang terletak di bahagian tengah panel ini, dan fungsi dua dalam satu ini menjadikan rekaan papan pemuka lebih kemas. Panel ini juga mempunyai bahagian khas untuk butang pemula enjin dan lampu kecemasan.

Untuk konsol tengah pula, bahagian hadapannya tidak bersambung terus ke atas dengan papan pemuka, membolehkan ia dijadikan sebagai tempat meletak barang. Bahagian ini juga menempatkan tombol gear shift-by-wire serta butang untuk fungsi lain seperti mod pemanduan, tetapan tempat duduk, pengesan jarak serta brek parkir elektronik.

Kia K8 – bahagian dalam didedah sebelum pelancaran

Ciri lain yang disebutkan adalah sistem lampu dalam inovatif, Star Cloud yang mampu memancarkan lampu suasana berkilau dan interaktif pada bahagian panel pintu serta papan pemuka. Kia K8 juga akan menjadi model Kia pertama yang mempunyai sistem audio 14 pembesar suara daripada Meridian serta rekaan roda stereng baru.

Perincian lain untuk enjin dan sistem keselamatannya akan didedahkan kemudian, sebelum ia dilancarkan secara rasmi di Korea hujung tahun ini, dan diikuti pasaran lain selepas itu. K8 menggantikan K7/Cadenza yang sudah berada dalam pasaran agak lama.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required