GALERI: Toyota Innova 2.0X 2021 – RM129,677

GALERI: Toyota Innova 2.0X 2021 – RM129,677

Toyota Innova 2021 telah pun dilancarkan di Malaysia pada awal Februari lalu, dan kini kami memaparkan galeri penuh untuk model facelift bagi MPV ini dengan varian 2.0X. Ditawarkan pada harga RM129,677 atas jalan tanpa insurans dengan pelepasan cukai jualan (merupakan model CKD).

Selain itu, varian lain yang turut ditawarkan termasuklah model asas 2.0E berharga RM111,622, dan varian pertengahan dengan harga RM121,483. Terdapat juga versi komersil iaitu 2.0E yang digunakan sebagai teksi, berharga RM97,978. Innova didatangkan dengan waranti lima-tahun/perbatuan tanpa had.

Ketiga-tiga varian berkongsi npenjana kuasa yang sama seperti sebelum ini, dengan unit 1TR-FE 2.0 liter naturally-aspirated empat-silinder petrol yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 139 PS pada 5,600 rpm dan tork 183 Nm pada 4,000 rpm. Pacuan disalurkan ke roda belakang menerusi transmisi automatik torque converter enam-kelajuan dengan mod sequential shift.

GALERI: Toyota Innova 2.0X 2021 – RM129,677

Semakan penggayaan untuk Innova termasuklah bampar baharu bersama gril berbentuk trapezoid dengan kemasan hitam dan krom, disesuaikan dengan sepasang lampu hadapan baharu yang lebih tajam. Selain itu,
lampu kabus dan juga perumahnya turut direka semula, kini diposisikan secara menegak, sesuai dengan mukanya yang diperbaharui.

Walau bagaimanapun, tiada perubahan besar dilihat pada bahagian belakang kerana ia masih menggunakan perumah lampu berbentuk-L yang sama. Apa yang berbeza, hujung keliling lampu tersebut kini digelapkan, manakala kemasan yang menghubungkan keduanya kini berwarna hitam.

Untuk 2.0X, Varian 2.0X juga kini didatangkan dengan kemasan penggayaan tambahan yang ekslusif hanya untuknya, seperti kemasan pelindung pada ruang roda, kemasan sisi dan juga skirt sisi yang direka semula. Ia juga menerima rim aloi kemasan kelabu gelap berdiameter 17-inci.

Di dalamnya, ia diberikan kemasan perak dan kayuan, skrin sesentuh sembilan-inci untuk sistem infotainmen yang menyokong Apple CarPlay dan Android Auto. Skrin berkenaan turut memaparkan visual dari Pemantau Pandangan Panaromik 3D yang dibekalkan secara standard untuk kedua-dua varian berkenaan.

Selain itu, ia diberikan pendingin hawa automatik depan/belakang, sistem audio dengan enam-pembesar suara tempat duduk pemandu larasan kuasa enam-hala, tempat duduk kapten pada barisan kedua, kemasukan tanpa kunci dan butang penghidup enjin, tiga mod pemanduan (Normal, Eco dan Power) dan kombinasi kulit upholstery.

Kesemua port USB juga telah ditingkat taraf yang memberikan pengecas pantas, manakala dua port di hadapan diposisikan semula ke papan pemuka dari panel konsol tengah, dan penumpang di baris ketiga turut menerima port USB mereka sendiri.

Untuk aspek keselamatan, Innova diberikan tujuh beg udara secara standard, bersama Kawalan Kestabilan Kenderaan, ABS, EBD, bantuan brek, penderia parkir hadapan/belakang dan cagak ISOFIX untuk barisan kedua. Varian 2.0X dan 2.0G turut didatangkan dengan pemantauan titik buta, kepekaan trafik lintasan belakang, paparan pandangan panoramik dan Sistem Telematik Kenderaan (VTS), yang kesemua ciri ini adalah pilihan untuk 2.0E.

Beberapa ciri pilihan lain turut ditawarkan dengan kos tambahan iaitu perakam video digital (RM1,100), dan pengecas telefon tanpa wayar (RM490) yang terletak di perehat tangan bahagian tengah antara pemandu dan penumpang hadapan. Selain itu, varian 2.0X turut diberikan pilihan warna spesifik iaitu
Crimson Spark Red Metallic, selain warna lain termasuk Medium Silver Metallic, Attitude Black Mica, Phantom Brown Metallic, Silver Metallic, Super White II dan rona baharu Bronze Mica Metallic.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required